Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt minnesfel på unibody 15"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Datorn har fungerat bra sen i november men har nu börjat spöka.
Piper tre gånger vid start, kan hålla på så flera gånger även om man kör ctrl+cmd+start, men tillslut startar den upp.
Inget felmeddelande dyker upp på skärmen, bara tre pip...

De sitter 2x1 gigs orginalminne (samma som vid köpet) som jag lossat och satt tillbaka, verkar inte sitta glappt eller något liknande skumt, men felet kvarstår.

Datorn är inköpt på en Grafitbutik - brukar dom ordna sånt här direkt eller måste dom skicka iväg datorn?

/Johan

Spelar det ngn roll om de lagar direkt eller skickar iväg - du har ju liksom inget val.

De har troligen inte ett moderkort hemma på lager iaf, de får beställa och summan av kardemumman brukar vara att det tar dubbelt så lång tid som man vill att det skall ta...

Det där låter ju som att
Tre pip, No good memory banks : Moderkortet godkänner ej minnet. (kasst moderkort)

Om du tar ut minnet och startar, får du fortf de tre pipen ?

Låter ju som en mer komplicerad kösning att det är två minnen som är gonatt, lutar mera åt ett moderkort.

Senast redigerat 2009-04-14 09:25

Tänkte aldrig så långt att de skulle vara fel på moderkortet - antog att det handlade om fel på minnesmodulerna...Därav undran om dom skickar iväg eller ej, måste ju förbereda mig mentalt på en separation :(...
Har det varit problem med moderkorten på unibody?

Ska testa ta ut minnet, återkommer kring det.

Tack så länge!

Inte hört ngt speciellt mkt liv om moderkorten på nya unibody.
Har en 15" själv, en Pro, den går som ett spjut.

Visst är det jobbigt vara av med maskinen. frun blev nästan vansinnig när jag fick vänta 3 vkr på nya maskinen.. använde hennes. Inte poppis...

Det piper även utan minnen, med ett minne utplockat slutade den pipa men ger ingen "chime" signal om att allt är ok, äpplet kommer upp, därefter "snurrsymbolen" sen händer ingenting förrän datorn stänger av efter några minuter...
Har lämnat in den, dom tippade på felaktigt moderkort... Återkommer när jag får tillbaka den.

Usch, lider med dig.
Hoppas det går hyfsat snabbt.

Fick tillbaka datorn igår.
De var fel på ett minne + havererad hårdisk.
Skönt att de inte var moderkortet som spökade...

1
Bevaka tråden