Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 450 AGP - Vad göra? + Sonnet uppgr?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dator börjar sega i OS X ordentligt nu tycker jag så jag funderar på vad jag kan göra för att förbättra situationen. Jag kör inga grafiska filer eller liknande men ofta minst tio olika applikationer igång samtidigt.

Frågan är nu: För att optimera hastigheten på multitasking och allmän systemhantering främst, är det värt att uppgradera till säg ett nytt grafikkort? Är det försvarbart i pris eller är det bättre att spara sin pistoler och sedan köpa något betydligt nyare?

Just nu har jag 640 i RAM och det hjälper inte nämnvärt alltså.

Vad som är ännu tråkigare är ju att värdet på just min dator verkar sjunka som en sten vilket gör att det kanske inte är värt att sälja bara av den anledningen.

/björn

(g4 450 agp / 640 mb / 20 + 80)

Senast redigerat 2003-04-19 19:41

I morgon släpper 99mac ett test av ett processoruppgraderingskort till just PowerMac G4 AGP. Håll utkik!

/M

Good ol´ 99mac!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
I morgon släpper 99mac ett test av ett processoruppgraderingskort till just PowerMac G4 AGP. Håll utkik!

/M

:eek: nice

Okej, är det någon som har några erfarenheter av Sonnet Encore-uppgraderingarna?

Powerlogix verkade ju mer är en bra, men Sonnet går högre i mhz så det kunde vara kul att veta om någon har testat och kan säga något om det?

1
Bevaka tråden