Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny emulator för PC spel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer ni ihåg RealPC? Kanske, tveksamt hör jag er säga.

RealPC var en direkt utmanare till Softwindows och senare Virtual PC, en PC-emulator mao. Den klarade t.om. att använda sig av ett 3dfx-kort för att kunna accelerera spel.

FWB kommer att inom en överskådlig framtid att släppa en ny version av RealPC, en version som klarar att använda sig av din dators grafikkort för att kunna accelerera spel:

Citat:

Q. Technically, does this mean that with an ATI 9700 in the Macintosh will be emulated as an ATI 9700 in RealPC ?

A: Yes, that is what we are working on... After all, what is the point of having a great graphics card if you can't play games on it in either Mac or PC mode.

citat från intervju på den franska sajten Mac Bidouille.

Låter minst sagt spännande

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-04-19 12:04

Som jag förstår det var möjligen RealPC en utmanare till VPC, men inte till Softwindows...Enligt länken (ovan) är Softwindows och RealPC två olika program; den senare för DOS-applikationer och den förra för Windows. Det verkar smidigare än VPC, men jag tror jag hade väntat till den rena OS X-versionen är framdukad.

Det är den kommande OS X versionen jag syftar på. Och intervjun jag refererar till handlar bara om OS X versionen, vad du menar förstår jag inte riktigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-19 13:22

Jag hann före... Obs! Dold länk i detta inlägg

Jo, såg det flexable. Men tänkte att en diskussion kring Real PC också hörde hemma i spelforumet.

Jag hoppas det är något att ha det får man väll se då, för skulle gärna villja köra DoD mot polarna... Hehe

1
Bevaka tråden