Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chans till 4 kärnor i MacBook Pro innan juni?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-02-03 22:53

Ska åka till Australien och jobba i ett år i juni och hade tänkt köpa en MBP innan jag åker. Vad jag undrar är, tror ni det finns någon chans att en uppdaterad version av MBP släpps innan juni med en processor som har 4 kärnor?

Har sökt en del, men hittar inte mycket information att gå på. Jag vet att det bara är kvalificerade gissningar ni kan bidra med, men era är antagligen bättre än mina.

Chansen finns, men jag personligen tror inte så mycket på det. Processorn genererar än så länge lite för mycket värme för att platsa in i MBP. Men själv är jag säker på att det kommer en modell med fler kärnor än 2 i framtiden, men inte före juni.

Å andra sidan kan du ju köra med din nuvarande, och sen se om du kan köpa någon på en applestore i Australien, dvs om du inte bryr dig om hur tangenterna ser ut

tänk också på att apple har gamla modeller som kommer uppgraderas före MBP, så en med 4 kärnor lär inte komma innan juni. Utan en iMac och en Mac Mini lär komma, kanske en iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-04 13:17

Om du vill ha svenskt tangentbord går det alldeles utmärkt att gå in på www.apple.com/se och beställa dator till en Australisk adress. Du får då svenskt tangentbord men Australiska priser och skatt, vilket torde bli något billigare än i Sverige.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-04-11 08:43
Ursprungligen av Joel:

Om du vill ha svenskt tangentbord går det alldeles utmärkt att gå in på www.apple.com/se och beställa dator till en Australisk adress. Du får då svenskt tangentbord men Australiska priser och skatt, vilket torde bli något billigare än i Sverige.

Hur går det till egentligen? Jag lyckas inte ändra land från Sverige på leveransadressen...

Sannt det också, dum jag är

1
Bevaka tråden