Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte stoppa i skiva i cd-läsaren

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-01 23:08

Tjena

Som rubriken säger kan jag inte stoppa någon skiva i läsaren. När jag startar datorn låter det som att läsaren försöker läsa en skiva tre ggr och sen är det tyst. Det är som att en spärr är nere när jag försöker stoppa in skivan.

Är läsaren trasig ?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-02 02:42

Sorry den tråden hjälpte mig inte särskilt mycke

Dum fråga, men eftersom du inte skriver om det själv - du har inte redan en skiva i läsaren? En som kanske fastnat?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-02 03:01

Haha....en rättvis fråga men nej jag har ingen skiva i

Har du testat tipsen i den här tråden?

http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=61383

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-02 11:16

Funkade utmärkt! Jag stoppade in skivan vid omstart med musknappen intryckt och nu kan jag läsa skivan.

Tyvär kan jag inte få ut skivan igen och läsaren för en massa konstiga ljud! Det blir nog till att köpa en ny.
Någon som vet om jag måste köpa en likadan läsare eller kan jag i stort sett ta vilken som helst som har rätt format vill säga ? Kanske det till och med finns någon som har en liggande till en pb g4 1.67 low res ?

Ursprungligen av Anndy:

Funkade utmärkt! Jag stoppade in skivan vid omstart med musknappen intryckt och nu kan jag läsa skivan.

Tyvär kan jag inte få ut skivan igen och läsaren för en massa konstiga ljud! Det blir nog till att köpa en ny.
Någon som vet om jag måste köpa en likadan läsare eller kan jag i stort sett ta vilken som helst som har rätt format vill säga ? Kanske det till och med finns någon som har en liggande till en pb g4 1.67 low res ?

Jag kan ha en DVD-spelare liggande, tillhörande en Powerbook 15" 1GHz men jag antar att det är samma spelare. Om du är intresserad skicka mig ett PM

//Svante

1
Bevaka tråden