Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudböcker samlade i mappar i poden?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PC
iTunes 8

---------------------------------------------------
Har en bunt ljudböcker (ej köpta via iTunes store) som jag vill synka över till poden. Dom ligger snyggt samlade i mappar i iTunes >> Ljudböcker.
Om jag synkar dessa till poden så försvinner mapparna på vägen och filerna hamnar bara i en lång radda efter varandra (förvisso sorterade i rätt ordning och i mappen Ljudböcker). Funkar ju ett tag men när jag lagt över 30-talet ljudböcker blir det mkt scrolla i poden för att hitta fram till rätt ljudbok och fil. Går detta att lösa? (Man kan ju göra spellistor men det är inte den lösning jag söker).

Tack för svar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-04-01 12:33

Aningen får du göra spellistor eller installera ett annat operativsystem på din iPod som läser mappar (finns någon linuxdist som gör detta). Du borde ju också kunna skriva in taggar i filerna så att du utan att skapa spellistor kan välja att spela upp dessa i rätt ordning i din iPod.

En iPod bygger på att du använder iTunes och taggarna på låtarna för att hitta det du skall spela, inte mappar.

Hoppas svaret va till någon hjälp

tagga albumet på bokspåren till det boken heter

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-25 21:36

Visning ljudbok i Ipod

Har läst in en ljudbok från CD, men jag skulle vilja att man i Ipod får spåren grupperade i per skiva, dvs så att jag ser SKIVA NR och där under SPÅR NR istället för som nu alla spår nr i en enda lång rad. Dessutom som översta begrepp titel på boken. Nu får jag alla böckkers spår i en enda lång rad.

Hur gör jag ?
Steg för steg anvisning önskas (jag är novis).

Ursprungligen av bengt21:

Har läst in en ljudbok från CD, men jag skulle vilja att man i Ipod får spåren grupperade i per skiva, dvs så att jag ser SKIVA NR och där under SPÅR NR istället för som nu alla spår nr i en enda lång rad. Dessutom som översta begrepp titel på boken. Nu får jag alla böckkers spår i en enda lång rad.

Hur gör jag ?
Steg för steg anvisning önskas (jag är novis).

en fråga bara, la du ihop CDspåren till ett spår innan du la in dom i biblioteket?

"Dessutom som översta begrepp titel på boken. Nu får jag alla böckkers spår i en enda lång rad."

lägg in en bok till och kolla hur det blir

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-04-26 23:10

Varje CD består av flera spår, dvs ej ihopslagna.
Under "Info" har jag lagt in Namn, Artist, Album, Spårnr och Skivnr (det mesta skapades automatiskt vid import).
Jag har flera böcker inlagda. I Itunes visas de snyggt som resp volymer, men i Ipod ser jag bara alla spår.

1
Bevaka tråden