Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Carmageddon II nätverksproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fiskat upp en version av Carmageddon II som fungerar till OS X!

Men, jag får inte nätverksspel att fungera...

Carmageddon till Mac utvecklades ju under OS 9 och jag misstänkte först att det krävdes AppleTalk. Vi slog på Appletalk på datorerna, har dragit via en separat switch, och även en kabel mellan två datorer, men dom hittar inte varandra ändå.

Jag har även googlat lite och till Windows krävs IPX, vilket jag inte vet om det går att köra på Macen, eller om det ens hjälper.

Någon som vet hur man kan få det att fungera?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-04-07 16:54

Carmageddon II

Hur har du lyckats hitta det? Jag har sökt med ljus och lykta, trodde inte det fanns till OS X! Törs man fråga var du hittade det?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-04-07 17:08

Sjörövar-viken kanske.

"Körde sönder" (hehe) demon till CG 1 efter att ha sett till att tidsbegränsningen upphävdes. Körde sedan lite CG 2 i någon annans dator senare (OS9 måste det ha varit) men tyckte inte att det var riktigt lika kul. Var väl också iofs någon tidsbegränsad nivå jag aldrig klarade, så tröttnade. Men kanske att det skulle vara kul att testa lite igen om det finns för OSX (kör nu ibland den politiskt korrekta Redline från Ambrosia).

Vi har också letat efter det hur länge som helst, och helt plötsligt bara fanns det där, på en "bit att hyra"...
En sökning av Carmageddon ger ju ganska många Windowsresultat, men så såg man ett ".dmg" och funderade... dmg är ju Macformat. En nerladdning senare funkar det hur bra som helst!

Men tyvärr så får vi alltså inte nätverket att fungera.

Dessvärre har jag ingen info om vem som portat spelet till OS X (Google ger ju inget vettigt besked), annars hade jag gärna köpt spelet, för det är få spel som har skänkt mig sån spelglädje som Carmageddon!

1
Bevaka tråden