Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Game Boy Micro

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, detta är väl egentligen utanför macsfären, men jag har alltid sett Game Boy som ett bra komplement till mac... (eller så är jag bara en sån sucker för Game Boy )

I svallvågorna av Xbox 360 och PlayStation 3 har Nintendo lanserat Game Boy Micro. En minivariant av Game Boy!

Ars Technica skriver om det i Honey I shrunk the Game Boy:

Perhaps inspired by the ever decreasing sizes of iPods available from Apple, the Game Boy Micro measures a mere 4" x 2" x 0.7" and weighs less than 3 ounces, allowing it to compete for pocket space with your iPod shuffle, Sony-Ericsson T610 and packet of chewing gum.

Det ser ut som en väldigt intressant liten produkt, även om jag aldrig sett storleken på GBA SP som ett problem.

Den ska visst kunna spela alla GBA-spel, nice.

Mera länkar:
Engadget: The Game Boy Micro: What we know
Engadget: Nintendo’s Game Boy Micro: take 2
Gizmodo: E3: Nintendo Press Event, Live: Game Boy Micro
Gizmodo: First Nintendo Micro Pix

Och så en till bild utan massa vattenmärken:

Grymt najs faktiskt.

Ge mig nu en ram/skal i aluminium...

Söt, undra vad den kommer att hamna på för pris? Jag är toknyfiken på Sony PSP (fetare och dyrare).

Jag har inte sett några uppgifter om priset ännu. Men PSP är en helt annan sak, som sagt mycket fetare, dyrare och kraftfullare (och med mycket nyare teknik). De jag känner som testat PSP har varit riktigt impade av den och sugna på att skaffa en själva.

Verkar grymt att skärmen är den bästa dom satt in i deras bärbara konsoller hittils. Man märker att skärmen på Nintendo DS är mycket bättre än Gameboy SP. Har svårt att gå tillbaka till att använda SP:n på grund av det -- dock så måste man om man vill spela multiplayer...

Jaså? Oj, nu blev jag sugen att kolla in DS ändå. Jag har tyckt den verkat lite stor och klumpig jämfört med GBA SP och det där med två skärmar har inte riktigt vunnit mitt intresse.

Annars tycker jag GBA SP är otroligt smidig när det gäller själva utformningen. Men displayen lämnar en del i övrigt att önska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 01:09

Jag hade en sån här micro när dom kom men sålde den!
Nu ångrar jag mig, den var strålande att spela på.
Någon som vet var man kan få tag i en nu?

1
Bevaka tråden