Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med elgitarrspår i Garage Band.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac 20" 2,4Ghz 4Gb Ram som jag precis har köpt, med iLife09 installerat på. Till detta använder jag en M-audio Ozone USB/ljudkort/midi-klav


En fråga ang. garageband :


Jag får inte upp (som jag har sett att alla andra får) några val när jag skall starta ett nytt projekt. På alla instruktionsvideor och liknande så kan de välja mellan en massa symboler, t.ex gitarr, akustiskt instrument, songwriting m.m m.m. Jag har helt blankt i den rutan och får dubbelklicka på nytt projekt för att komma igång.


Fråga nr-2 (som kanske hör ihop med 1:an) :
När jag försöker lägga till ett elgitarrspår i GB så kommer det aldrig upp något spår. Programvaruinstrument och riktiga instrument funkar utmärkt, men inte elgitarrspår. Är det någon inställning som jag har missat?


Tacksam för svar!
MVH
Niklas

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-06-06 11:25

Om det kommer upp ett projekt så är det bara att stänga det i vänstra hörnet på det röda krysset. Vänta några sekunder så ska den rutan komma upp. Garageband öppnar nämligen senaste projektet.

Angående fråga två så vet jag faktiskt inte. Prova att skapa ett elgitarr projekt när du är i menyn som du undrade i fråga ett.

Har du fler frågor eller att det inte funkar så kontakta mig på tobbe1995@gmail.com

1
Bevaka tråden