Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En vecka gammal MacBook Pro 15" 2.66Ghz Sönder, Disken verkar lagt av

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2009-04-04 11:45

Hejsan,

Köpte en sprillans ny MacBook Pro för mindre än en vecka sedan och den har fungerat felfritt. Fram tills igår.

När jag satte på den så tog den ovanligt långt tid på sig att boota och verkade aldrig blir klar. Fick badboll i 5 minuter när den nästan hade laddat klart skrivbordet och sen tog det stopp.

Imorse bootade jag på installationskivan och skulle köra Repair Disk. Det jag får då är "The Disk Macintosh HD could not be mounted".

Testar sedan Verfy Disk istället och får:

"Invalid sibling link"
"Volume check failed"
"Error: Filesystem verify or repair failed"

Nu sitter jag här med alla mina dokument och filer på en Macbook som jag inte hunnit köra backup på och som tillsynes verkar vara helt död. Tog mindre än en vecka.

Någon som har tips på vad jag kan göra?

Då är det väl diskräddningsföretag som gäller. Finns gott om tips i andra trådar. Och garantireparation förstås.

Men prova gärna att stoppa in disken i ett externt chassi först för att se om den går igpng tillräckligt länge för att rädda datan. Hur mycket viktiga saker hann du fylla den med på en vecka egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-05 20:45

Diskwarrior
www.alsoft.com

1
Bevaka tråden