Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa skärmöverdrag till PB?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-04-18 01:20

Hejs svejs!
Jag är i lite funderingar till att köpa någon typ at överdrag, eller någon annan typ av skydd för min tiBooks skärm. Som de flesta som har en tiBook har märkt (antar jag) så får skärmen ganska ofta märken ifrån tangentbordet och ibland ifrån "musen". Mycket irriterande, och jag har länge varit orolig att de små märken någon gång inte skall gå att torka bort... Hittils har jag haft en liten filtbit som jag klippt till för lägge imellan skärm och tangentbord när jag stänger datorn, men ofta glömmer jag den eftersom den är ganska liten. Så nu funderar jag på att införskaffa mig någon typ av tillverkat skydd för skärmen. Som tex det här. Nu är det så att frakten gick på lika mycket (lite mer faktiskt) som själva skyddet gör, så jag funderar på om det är någon mer som är intresserad att inhandla något liknande, eller kanske någon som har något tips på någon annan lösning, eller något annat inköpsställe.

/arvid

Annars är ju ett vanligt A4-papper en billig lösning... funkar finfint och man kan lätt få tag i ett nytt rent ark.

Om du är någorlunda händig kan du ju tillverka ett sånt skydd själv. Gå in på närmaste sybehörsbutik och köp ett lämpligt tyg (kanske flanell eller nåt liknande), köp sedan lite kardborreband, mät och klipp till och limma med textillim (karborrebanden) eller sy om du kan det. Voila så har du ditt skydd.

Är du riktigt händig kan du göra en liten snygg applikation också med ett äpple så det blir riktigt snitsigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-18 02:18

Du kan ju bygga en liten rullgardin som du drar ner framför skärmen. Funkar som skärmsläckare också.

Senast redigerat 2003-04-18 03:14
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-04-18 02:36

finns nåra gummipluppar man kan köpa dom är gjorda för just detta ändamål.. går iofs bra med vilka som helst

1
Bevaka tråden