Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatiskt lägga till texter till alla låtar (Mac)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska åka bort över natten om en stund, så jag passar på att låta iTunes och Harmonic-widgeten leta rätt på alla texter till mina låtar. Scriptet Needle Drop på den här sidan ser till att varje låt spelas en viss tid som man själv anger (jag har ställt in 30 sekunder, men jag tror att det hade räckt med 10-20), då hinner Harmonic leta rätt på texten och lägga till den till iTunes. Har man en iPod Nano eller Video så kan man sen läsa dom var man än är. (Dashboard måste rulla i bakgrunden, alltså man måste ha startat det en gång efter man har startat om eller loggat ut, men det kanske säger sig själv...)

Funkar såklart bara på Mac.

Någon som vet hur en Smart spellista ska se ut för att generera en lista på alla låtar som inte har någon text? Harmonic hittar mycket, men inte allt.

Ok, så här tre år senare...

Har någon en optimerad lösning för detta?

För att göra vad? Tråden verkar ju handla om att det redan finns en lösning, eller vad menar du?

Ursprungligen av Taz_1999:

För att göra vad? Tråden verkar ju handla om att det redan finns en lösning, eller vad menar du?

De essentiella länken är död, därför frågade jag...

tack, ska kol
la upp...

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-07-12 07:23

Det finns ett lättare sätt. get lyrical.
Apple - Downloads - iPod + iTunes - Get Lyrical

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-13 10:26

Finns det inget svar för Windows ?

Tips om fler lösningar emottages gärna.
Jag har provat/kör flera av de ovan nämnda tillsammans med några andra och det är en hel del, inte så okända, artister/låtar som de inte hittar.

1
Bevaka tråden