Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plastcineman med DVI

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-02 18:17

nån som har erfarenhet av cinema display 22", är de nåt att ha med lägre upplösning än 20" som kom efter (hade läst att 22" dvi kunde ha nån bilddefekt?)? är det nån större skillnad bildmässigt på plastserien jämfört med aluminiumserien, och har de nån strömknapp som kan starta även datorn? Har ej behov av HD och vill betala så lite som möjligt, vilket skulle ni valt av 22" dvi, 22" adc & 20"?

om man kopplar en 22" dvi till t ex en g4 cube med adapter, går det använda usb-portarna på skärmen via adaptern? är dvi-adc-adaptrar för övrigt tvåvägs, kan jag använda en sån om jag köper en även till att koppla en 22" med adc-kontakt till en mac med dvi?

tack på förhand.

Med min gamla 23"-are (ADC) kunde jag starta datorn via skärmen, eller iaf väcka den från vila. Dock hade den ghosting-problem, vet inte om 22"-aren brukar ha det med.

Iom att DVI inte har ledare för USB på samma sätt som ADC så går det inte att använda USB-portarna via adaptern. Men jag förmodar att det är en separat USB-kabel, så då är det bara att ansluta den direkt till datorn.

Nej, adaptrarna är tyvärr inte tvåvägs. Bl a pga att kontakterna är "felvända", och ADC-könbytare är ännu mer sällsynta än adaptrarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-03 22:21

På Cube Owners Club http://www.cubeowner.com/forums/index.php?act=home finns ett forum där allt som är värt att veta om Macintosh Cube G4 finns.

1
Bevaka tråden