Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boxee - och SVT Play

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man lägga in SVT Play i Boxee, ungefär som Joost ligger där...?! Jag är ny på det här med XBMC så...

marcus

Om du känner att du vill byta till Plex istället så har jag för några dagar sedan submittat en plugin till just Plex som heter SVT Play. Den kommer släppas officiellt om några dagar.

Oj, häftigt Daniel! Vad skönt att jag just valde Plex och drog igång det i helgen. Ser fram emot pluggen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-04-01 16:23

Då kan man se Sven "Plex" i Plex. Men bara om man har Intel-Mac.

Sådär, nu har vi släppt SVT Play. Pluginen finns för nedladdning i Plex App Store (helt gratis förstås).

Coolt. Men attans så det kraschar och hänger sig, Plex är inte precis buggfritt just nu. Det är i princip oanvändbart på min MacBook Pro, funkar lite bättre på minin men fryser typ omgående om man bläddrar för fort med fjärrkontrollen. Snyggt när det funkar dock.

Oj. Underligt. Har inte haft en krasch av Plex på länge, förutom då jag beta-testar nightly builds förstås
Att bläddre för snabbt med Apple Remoten är ett känt problem. Men jag vet att det finns en bra tråd om det i forumet.

Det verkar som om uppgradering från tidigare version inte är helt genomtestat. Nu kastade jag preferences och allt under Application Support som hade med Plex att göra, ominstallerade senaste version och då går det mycket bättre. Nu drog SVT Play igång som den ska.

Daniel - finns det på gång att göra plugins även för andra svenska kanalers websändningar..?
Tack o bock för SVT Play.

Ursprungligen av wiking34:

Daniel - finns det på gång att göra plugins även för andra svenska kanalers websändningar..?
Tack o bock för SVT Play.

Vi har fullt upp med... annat... Men vi vet att det finns mycket efterfrågan på andra kanaler. Vi får väl se. Förhoppningsvis så tar någon annan tag i att skriva fler pluginer.

1
Bevaka tråden