Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype till iPhone imorgon... (2009-03-30)

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-03-30 12:42

Fyyfan vad jag har längtat! Kan inte komma snart nog!

Missade bilderna på sidan. Lika vackert som jag föreställt mig!

ska bli jätteintressant att se vad skype kan åstadkomma på iPhone´n. Jag är för tillfället väldigt nöjd med senaste PC-versionen av Skype (4.0) vilken skillnad till tidigare! Ljudet e klockrent nu även ifall jag ringer till USA eller Hong Kong. Hehe, teleoperatörerna kan juh glömma sina intäkter när iPhone användarna börjar använda Skype på Wlanet!

Känner inte att det kommer att bli värst intressant förrän vi får push notification i 3.0. Samma med alla IM/VOIP-produkter egentligen.

April april?

Ursprungligen av millgard:

April april?

...om det inte vore för att det är den 31 Mars imorgon.

Ursprungligen av millgard:

April april?

Edit: hiphop_joe04 han före

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-30 23:58

Perfekt!!! nu slipper man ju använda datorn för att ringa långdistans!

Nu finns den i Appstore!!!!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-31 06:54

Fick det att crasha under första samtalet dock men det är ett steg i rätt riktning. Skype brukar hålla bra kvalitet på sina program.

Mitt crashade också, men när jag skulle ta ett foto till min profilbild. Hela telefonen låste sig, fick hålla in avstängningsknappen tills den startade om.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-03-31 09:48

min hänger sig också, kan det ha med jailbreak att göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-31 11:14

Fungerar över förväntan!

Fungerar klockers här med!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-31 11:26

3g 16 gig med massor av (ok) program

SKYPE funkar utmärkt och med bra ljud (24 bredband)

Ljudet och sådant är bra, men av någon anledning så kopplar Skype ner med jämna mellanrum

Jag har inte testat ringa än, men annars funkar det fin-fint på min 3.0-beta också.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-31 12:33
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag har inte testat ringa än, men annars funkar det fin-fint på min 3.0-beta också.

Har du provat den över 3G nätet? Iofs handlade det om AT&T.
http://www.9to5mac.com/skype-works-on-3G-3.0

Ursprungligen av joakimo:

Har du provat den över 3G nätet? Iofs handlade det om AT&T.
http://www.9to5mac.com/skype-works-on-3G-3.0

Ja jäklar det funkar. Ringde just min kollega en meter härifrån. Lät alldeles utmärkt. Men det gick inte slå upp honom i adressboken och ringa upp, då kraschade Skype, men om jag knappade in numret manuellt så funkade det.

När jag provade att samtidigt använda iPhone som 3G-modem så funkade det att ringa upp men inget ljud gick igenom. Oh well, man kan inte få allt i en påse.

Funkar perfekt här med! Har inga problem med att det stänger av sig eller så! Testade ringa en vän och det funkade perfekt. Jag hörde honom kristallklart och han hörde mig precis som om jag hade snackat i en vanlig telefon. Ingen delay eller något sånt!

Däremot så gick det segare att skriva i chatten efter vi hade haft vårat samtal. (?)

iPhone 2G, 8 GB

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-31 14:17

Verkar som att jailbreakade telefoner hade problem http://thebigboss.org/2009/03/30/new-skype-app-having-problems-on-jailbroken-phones/ men cleana inte har det.

Edit: Tydligen var en fix ute rätt snabbt, mobile substrate är boven och uppdaterar man den från Cydia skall det fungera bättre.

Inser för övrigt att det är dags att skaffa iPhone när man skaffar sig koll på sånt här utan att ens ha mobilen i fråga.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-31 15:26

På min icke jb telefon funkar det fint. På den JB bryts samtalet efter ett par sekunder. Jag trodde det berodde på att de lagt in en spärr, det finns ju redan en skype app som funkar över Fring även med 3G. Men orsaken var tydligen en annan så det är mkt möjligt att det kommer en fix som gör att man kan använda skype över 3G. Edit: nej: To fix the Skype crash, all mobilesubstrate based hacks are disabled on the Skype app. This means you cannot use voipover3g or backgrounder with Skype app. Do not ask how to do it or point out that it doesnt work. The developer of mobile substrate has already stated that it will not work.

Dvs, utvecklarna har varit medvetna om möjligheten till 3G och blockerat den. Kan inte inse att Skype skulle ta så mkt mer bandbredd än strömmande radio. 128 Kbit/s. Sätter jag simkortet i min 3G router så kan jag köra samtal över 3G indirekt. Det kommer snart en liten router som platsar i fickan.

Jag trodde skype app platsade i program för iphone.... rätt arbiträr uppdelning eller hur? Hur länge är skype app en nyhet? Hur kan den som söker info om skype app veta att han ska söka bland nyheter och inte bland program? Detta kallas för övrigt direkt feedback inom den relevanta tråden.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-31 15:51

dct här inlägget finns i länken i föregående post nedan

Skype works over EDGE/3G on FW 2.x.

Install VoiPover3G (Cydia)

SSH iPhone “/Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/VoIPover3G.plist"

edit *plist and add "com.skype.skype",

Nån mer som testat?

Men...hur funkar det om någon ringer mig via Skype? Det går väl inte? Skype-appen får väl inte ligga på i bakgrunden? Är det nya pushgrejen i 3.0 som gäller?
Om så; funkar egentligen denna app bara om man själv ringer med den? Tills i sommar när 3.0 släpps alltså? Många frågor...men det är liksom samma fråga...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-31 18:28

Jag kör "clean" iphone, har bara provat över wifi men det krånglar ordentligt för mig. Får hoppas dom uppdaterar snabbt

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-31 18:53

Provade nyss Skype på min JB iPhone. Den kraschade men efter att tagit bort mobilsubrate (behöver inte det) så fungerar det. Otroligt bra ljudkvalitet. Var själv överraskad hur bra det fungerade. Provade för några månader sen Fring men ljudkavaliteten var så dålig att man knappt hörde något och det var 2 sekund fördröjning vilket gjorde det ännu värre. Skype för iPhone fungerar däremot alldeles utmärkt.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-31 21:29

Ska man få Skype att funka på 3G ska man inte uppgradera Mobilesubstrate utan ändra i Voipover3G:

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1512996&page=5&pp=15

sid 4 och 5. För sent för mig, jag hade redan uppgraderat. Sker automatiskt om man kör Cydia essential upgrade.

Testade med OpenSSH och lade till com.skype.skype. Det går lät att editera med winSCP. Men det funkade alltså inte pga ändrad MobileSubstarte.

Edit: Tråd att följa utveckllngen om skype över 3G:

http://thebigboss.org/2009/03/30/new-skype-app-having-problems-on-jailbroken-phones/

Senast redigerat 2009-04-01 10:04
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-01 10:56
Ursprungligen av jonasolof:

Ska man få Skype att funka på 3G ska man inte uppgradera Mobilesubstrate utan ändra i Voipover3G:

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1512996&page=5&pp=15

sid 4 och 5. För sent för mig, jag hade redan uppgraderat. Sker automatiskt om man kör Cydia essential upgrade.

Testade med OpenSSH och lade till com.skype.skype. Det går lät att editera med winSCP. Men det funkade alltså inte pga ändrad MobileSubstarte.

Edit: Tråd att följa utveckllngen om skype över 3G:

http://thebigboss.org/2009/03/30/new-skype-app-having-problems-on-jailbroken-phones/

Mobilesubrate har blivit uppdatrerat och ska fungera med Skype. Bara att köra med Backgrounder och Voipover3g igen alltså.

//Rob

Testade. Funkar. Bättre ljudkvalitet och flyt (nyper inte av fraser) än min Skype-certifierade VOIP-lur (Philips) för 1700 kr. :-). Men det är instabilt. Om jag plötsligt höjer rösten så bryts samtalet (!).
När detta är uppdaterat och stabilt - kanske ungefär samtidigt som iPhone OS3.0 har kommit i sommar och man också kan ta emot samtal - ja, då är detta en sensationell app.

Bevaka tråden