Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa dina vänner om 99mac

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac lanserar nu ett nytt verktyg för sprida ryktet om våra forum & tjänster. Genom en unik länk sparas information om vem som värvat en ny medlem och genom profilsidorna är det lätt att se hur många medlemmar man värvat. Målet är att tipsa fler trevliga & intessanta personer som använder Mac i sitt arbete.

Så här gör du:
Klicka på nedan för att få mer information och din egna unika länk. Länken använder du på din egen hemsida eller i epost osv. Den som klickar på länken och registrerar sig räknas i din värvnings-lista.

Läs mer om vårt värvningsverktyg

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-03-27 12:59

"Tänk på vad att inte ....."

Hoppsan...

Fortfarande inte någon som skapat en "kom till 99mac knapp" som använder er egen värvningsknapp?

Vi håller på att ta fram en topplista där man kan se vem som har värvat flest.

Topplistan just nu (i bokstavsordning):

Namn - Värvningar

Arvid: 1
Chaosstar: 1
Jamerson: 1
Jose: 1
Pentry: 1

Spänningen är olidlig!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-05 14:01

På tal om att tipsa sina vänner, så läser jag en bildbehandlingskurs i Umeå, där har vi fått till uppgift att skapa ett bildmontage nu har detta inte så mycket med att tipsa sina vänner att göra utan mer på minna sina vänner vad som har hänt. Bildmontaget är kanske inte så mycket att göra med 99mac att göra men är själv rätt nöjd.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2003-04-08 20:22

Har skickat sidan till en vän.
Han hittar inget ställe där han kan registrera sig till mac99.
Jag kollade oxå. Var skall han registrera sig??

Benganz inlägg gäller inte vi har hittat

Topplistan just nu:

Användarnamn - antal värvade:

Benganz 1
jose 1
Olof Forsberg 1
jamerson 1
Rajje 1
arvid 1
Joacim T-son Torkelson 1
Joakim Jardenberg 1
Pentry 1
3OPAH 1
Axel von Matern 1
Chaosstar 1

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Topplistan just nu:

Användarnamn - antal värvade:

Benganz 1
jose 1
Olof Forsberg 1
jamerson 1
Rajje 1
arvid 1
Joacim T-son Torkelson 1
Joakim Jardenberg 1
Pentry 1
3OPAH 1
Axel von Matern 1
Chaosstar 1

Borde vara ohennig 1 också. Värvade en kille på jobbet, men det var för bökigt att göra något annat än att peka var han skulle klicka för att registrera sig.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-17 13:12

ge jürgen ett poäng oxå, han värvade mig förra veckan, men jag orkade inte skriva in hans användarnamn.

  • Avstängd
  • 2003-04-17 13:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Borde vara ohennig 1 också. Värvade en kille på jobbet, men det var för bökigt att göra något annat än att peka var han skulle klicka för att registrera sig.

Jag har värvat minst tre stycken men tyvärr vet jag inte deras inloggningsnamn förutom Figge på Fire foto

Ni har missat en grej. 99mac har en inbyggd värvningsfunktion som skapar en topplista.

"Antalet värvade medlemmar ökar i din profil när du marknadsför 99mac genom att använda din unika hänvisningslänk. Länken du ska använda är den här:

http://99mac.com/forum/index.php?referrerid=3

Varje gång någon följer den länken och registrerar sig som medlem på 99mac, ökar antalet värvningar i din profil."

OBS! Länken ovan gör att värvningen hamnar i mitt namn, för att värvningen ska hamna i ditt namn måste du ha rätt siffra i slutet på länken. Du hittar din personliga värvningslänk här:

http://www.99mac.com/forum/misc.php?action=faq&page=2#referrals

Den aktuella topplistan

användarnamn-antal värvade
jamerson-2
Martin Björnström-2
Benganz-1
jose-1
ohennig-1
Olof Forsberg-1
LinusL-1
ThunderMac-1
Rajje-1
arvid-1
NeM-1
Nillon-1
Joacim T-son Torkelson-1
Fredrik-1
Joakim Jardenberg-1
Pentry-1
Baron-1
Martin Steffen-1
3OPAH-1
Tord-1
Axel von Matern-1
Chaosstar-1
hunden-1

Intressant att notera att jamerson har ryckt ifrån tätklungan med en näst intill ointaglig ledning. (Björnström räknas inte). Spänningen är oliiidlig.

/M

Typiskt att de människor jag mailar redan kommer från 99mac :D!!

Nåväl, jag skall nog komma igen!

  • Medlem
  • 2003-05-19 13:00

jag har aldrig använt mig av den där länken, ändå har jag en värvning. hur kommer det sig?
Jag vill dessutom ge ohennig cred för att ha värvat mig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
jag har aldrig använt mig av den där länken, ändå har jag en värvning. hur kommer det sig?
Jag vill dessutom ge ohennig cred för att ha värvat mig.

Förmodligen har någon annan råkat anget ditt medlemsnummer vid värvningsprocessen. Någon annan förklaring finner jag inte.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
jag har aldrig använt mig av den där länken, ändå har jag en värvning. hur kommer det sig?
Jag vill dessutom ge ohennig cred för att ha värvat mig.

Wow, det skulle innebära att jag kommer upp på en delad förstaplats.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Fortfarande inte någon som skapat en "kom till 99mac knapp" som använder er egen värvningsknapp?

Vi håller på att ta fram en topplista där man kan se vem som har värvat flest.

Skall genast göra

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-07-08 11:51

Okej, hur går det med det här egentligen? Värvningssidan verkar inte funka längre.

Jag har 1 värvning, men det vore ju kul om man kunde kolla vilka det är man har värvat också. Ta och damma av den här funktionen nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-08 15:04
Ursprungligen av hugin:

Okej, hur går det med det här egentligen? Värvningssidan verkar inte funka längre.

Jag har 1 värvning, men det vore ju kul om man kunde kolla vilka det är man har värvat också. Ta och damma av den här funktionen nu.

Vad är det för mening, egentligen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-07-13 13:31
Ursprungligen av classic:

Vad är det för mening, egentligen?

Ja, det kan man ju fråga sig. Alternativet är ju att ta bort det helt. Men jag tycker det är störigt när det är som det är nu. Man vet att funktionen har funnits, man kan se att man har värvat någon, men man kan inte kolla vem, och man kan inte längre kolla hur det går till.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 14:14

jag har 4:a värvninar har jag för mej..

ja.. titta du.

Värvningar:4

Jag ställde lite frågor på DVDforum och såg länkningen hit som Kid-KLF - Kristofer Södermark gjort och började läsa på om den "sekt" jag gått med i har för fördelar. Till mina äldre datorkompisar har jag dock inte sagt något då jag vill först visa i verkligheten min nya favoritleksaks fördelar innan fördommarna börjar hagla hur lite att köra med den är jämfört med en glödhet och fläktande Intel-bärbar. Det kommer nog att dröja ett tag innan jag övertygat någon av dem att byta då de flesta är inbitna spelare, men flera på jobbet var mycket imponerade efter att främst ha sett främst iMac i verklighen inför personalköpet, så ev blir det någon till jag kan hänvisa hit vid svårare frågor.

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=105700&forum=6

Senast redigerat 2004-07-31 10:49
1
Bevaka tråden