Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine: Saknar rättigheter att backa fil som inte finns

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har använt Time Machine under en period och det har funget perfekt. Nu när jag försöker dyker det plötsligt upp följande felmeddelande:

You do not have appropriate access privileges to save file “.0017f2cd767d” in folder “BACK-UP”.

Det är en fil som jag gjort allt för att försöka hitta för att kunna kasta men jag kan helt enkelt inte finna den. Jag har också sökt dolda filer men den finns inte och så länge den spökar verkar jag inte kunna använda Time Machine.

Är det någon som har en aning om vad jag kan göra....???

Tacksam för alla tips....hälsn. Thorbjörn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-29 21:35

Tyvärr, jag fick det inte att fungera - kanske för att jag inte vet vad jag ska skriva istället för "TM drive name"

//Thorbjörn

Har du provat att skriva namnet på din Time Machine-hårddisk innanför citationstecken?

Jag har för mig att jag löste ett liknande "Time Machine"-fel genom att visa info på min "Time Machine"-hårddisk och kryssa i "Ignorera behörigheter på denna volym".

Hur är din strulande disk formaterad? Använt GUID partitionstabell i stället för Apple partitionskarta - det är då som TimeMachine fungerar på rätt sätt... ( förvisso så kör jag mina PPC-macar med GUID även fast detta inte är ett råd som Apple ger - där tycks man vilja att detta bara ska gälla för macar med Intelprocessorer ).

Kolla detta:

http://support.apple.com/kb/TS1550

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-03-31 21:19
1
Bevaka tråden