Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trasigt tele2-mobilt modem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
har haft tele2 mobilt bredband och varit nöjd, men nu pajade modemet.

Killen på tele2 rekommmenderade turbo-3G för 189 kr/månad i 18 månader, och det blir ju 3400 kr.
a) finns det någon fungerande lösning där man kan surfa via iphone som ju har obegränsat med nedladdning? [har en iphone med telia, obegränsad surf)
b) bör jag satsa på nytt tele2-abonnemang eller finns det billigare turbo-3G?
c) kan man köpa sig ett beg tele2-modem av den sort jag redan har (heter hsdpa USB modem modell E220) - i sådana fall, vad bör man betala?

tacksam för all hjälp!
med vänl hälsn Jonas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-30 22:30

Ett alternativ är Huawei E180 för 1004:- exkl moms hos Dustin.

Ursprungligen av frazze:

Ett alternativ är Huawei E180 för 1004:- exkl moms hos Dustin.

Om jag köper det, kan jag bara ta mitt sim-kort, stoppa in i Huawei och tuta och köra?
funkar det med mitt nuvarande abonnemagn och vad är skillnaden på detta 3G (?)-modem och det jag har?

med vänl hälsn Jonas

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-31 00:32

Ja, det måste fungera med Tele2 också. Jag köpte nämligen min från Dustin (utan operatörs-koppling) och skaffade ett tvillingkort från Telia på mitt existerande abb. Numera kan jag surfa och ringa samtidigt.

Skillnaden torde vara att E180 har den senaste teknologin då det släpptes så sent om förra året (lansering april 2008).

Ursprungligen av frazze:

Ja, det måste fungera med Tele2 också. Jag köpte nämligen min från Dustin (utan operatörs-koppling) och skaffade ett tvillingkort från Telia på mitt existerande abb. Numera kan jag surfa och ringa samtidigt.

Skillnaden torde vara att E180 har den senaste teknologin då det släpptes så sent om förra året (lansering april 2008).

stort tack! jag beställer från Dustin senare idag!
mvh jonas

1
Bevaka tråden