Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny nano i gamla tillbehör?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej gott folk!

Jag har länge behövt en portabel högtalare med bra ljud, som dessutom funkar bra som datorhögtalare. Jag fastnade för Harman Kardon GO + PLAY; bra tryck i basen och "made for ipod" - borde passa mig perfekt. Den anlände, jag hade den hemma och kopplad till datorn och min gamla iPod - inga problem. Men så gav min gamla iPod upp andan och jag skaffade en senaste generationens nano - och den laddar inte.

På Harman Kardons hemsida kunde jag så läsa det här:

Ursprungligen av Harman Kardon FAQ:

The newest iPod/iPhone products from Apple™ no longer use what is called "Firewire charging". Previous iPods/iPhones were setup where you could charge the unit using a USB connection or Firewire connection. Due to changes that Apple has made in the new iPods/iPhones, the Firewire pins will no longer be usable for charging. Only the USB pins in the iPod/iPhone 3G's dock connector will be usable for charging. Unfortunately, there is no way to modify this product to accommodate this change. Our future products will all support USB charging.

Vafan! Det minsta man kan begära av något som heter "made for iPod" är väl att det ska funka till iPod? Det har nu gått en månad, så jag kan inte lämna tillbaka högtalaren på öppet köp. Och något fel är det inte på varan, så jag kan inte göra någon reklamation.

Mitt enda hopp står till er, kära mac-veteraner. Finns det någon adapter, något trick eller vad som helst som kan få min nya högtalare att funka med min nya iPod?

Samma sak för mig, jag köpte precis ny nano och den laddar inte.
Jag köpte ju högtalarna för att ha allt i ett, nu får jag leta efter en (ny) gammal ipod.
Varför har Apple ändrat detta, det drabbar ju jätte många, vad har blivit bättre?

Finns trådar om detta, Det handlar om att Apple tog bort stöd för laddning av iPod via FireWire, om jag minns rätt. Finns hur som helst en massa trådar om detta på Apples egna diskussionsforum.

1
Bevaka tråden