Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacHeist 3 Bundle finns att köpa nu

Tråden skapades och har fått 89 svar. Det senaste inlägget skrevs .

MacHeist 3 har varit igång ett tag nu, men nu finns MacHeist 3 Bundle att köpa. 12 program varav 8 är upplåsta hittills. Pris 39 dollar, värde 558 dollar.

Programmen som ingår:

  • iSale $39.95

  • Picturesque $34.95

  • SousChef $30.00

  • World of Goo $20.00

  • PhoneView $19.95

  • LittleSnapper $39.00

  • Acorn $49.95

  • Kinemac $299.00

  • WireTap Studio $69.00

  • BoinxTV $199.00

  • The Hit List $69.95

  • Espresso $80.00

  • Big Bang Board Games $24.95

Det är sällan man har nytta av alla program i ett sådant programpaket, men å andra sidan är priset så lågt att det räcker med ett enda intressant program för att man ska spara på det. T.ex. om man ändå funderat på att köpa The Hit List så kan man få den för 39 dollar istället för 69,95 dollar - förutsatt att det låses upp.

Som om det låga priset inte var nog så går dessutom 25 procent av inkomsterna till välgörenhet. Just nu är det 13 dagar kvar.

Läs mer på: http://www.macheist.com/

Souschef verkar rätt nice. PhoneView är rätt trevligt också. Annars vet jag inte..

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-03-25 11:13

Är ute efter LittleSnapper, resten är bonus

Jag hoppas verkligen att the hit list och espresso låses upp.
Är inte superintresserad av resten, även om det ju är nice med lite nya program.
PhoneView kanske är smidigt iofs.

Hur långt låstes Macheist och Macheist 2 upp tro, om någon vet? Kan iofs googla

Senast redigerat 2009-03-25 11:50

Jag är intresserad av The Hit List. Espresso skulle vara kul att testa, men jag tror inte jag skulle lämna BBEdit ändå, lika lite som jag tyckte Coda fungerade för mig.

Acorn har jag inte provat, men är inte det ett rätt bra bildbehandlingsprogram? För den som inte har Photoshop-behov.

Alla program har låsts upp i tidigare MacHeists. Om det blir så nu vet man ju inte.

Verkligen sugen på Souschef, om de fixar metric som gratis uppdatering.

Ursprungligen av phindus:

Verkligen sugen på Souschef, om de fixar metric som gratis uppdatering.

Jag är lite osäker på hur bra det funkar med svenska recept. Jag har ingen lust att översätta min receptsamling till engelska..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-25 12:54

Provided it was not purchased as part of a bundle

"Upgrade is free, provided xxx was not purchased as part of a bundle", står det på några ställen när man försöker uppgradera program köpta i MacUpdate och MacHeists tidigare buntar.

Det kan alltså vara värt att läsa historiken på tillverkarens hemsida, när man köper en bunt.

Ursprungligen av iba:

"Upgrade is free, provided xxx was not purchased as part of a bundle", står det på några ställen när man försöker uppgradera program köpta i MacUpdate och MacHeists tidigare buntar.

Det kan alltså vara värt att läsa historiken på tillverkarens hemsida, när man köper en bunt.

Rimligt! Nåt skall de tjäna pengar på. Man har gamla versionen och fick den billigt. Var den bra så är den värd att betala uppgradering för.

Ursprungligen av iba:

"Upgrade is free, provided xxx was not purchased as part of a bundle", står det på några ställen när man försöker uppgradera program köpta i MacUpdate och MacHeists tidigare buntar.

Det kan alltså vara värt att läsa historiken på tillverkarens hemsida, när man köper en bunt.

Det verkar inte gälla i år, såhär står det på MacHeist förstasida:

And you’ll be happy to know that all the apps you buy here are full versions… the exact same ones that you’d buy directly from the developers at full-price right now!

Dvs inga snikversioner den här gången, utan fulla äkta versioner.

Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar inte gälla i år, såhär står det på MacHeist förstasida:

And you’ll be happy to know that all the apps you buy here are full versions… the exact same ones that you’d buy directly from the developers at full-price right now!

Dvs inga snikversioner den här gången, utan fulla äkta versioner.

Rätt oväntad, men mycket glädjande nyhet!

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag är lite osäker på hur bra det funkar med svenska recept. Jag har ingen lust att översätta min receptsamling till engelska..

Svenska är inget problem (importfunktionen är verkligen intressant), och det verkar som om man kan lägga in sina egna mått. Dock försvinner ju hela "community" grejen då.

Sådärja, nu har jag köpt mitt paket, då är det bara att vänta på att alla blir upplåsta.

För att stimulera försäljningen så får de 25.000 första köparna även spelet Big Bang Board Games. Just nu är det drygt 15.500 sålda ex, så än finns chansen för den som vill ha det.

Här ser man 2 trådar om samma sak http://www.99.se/nyhetstips-mac/259661-macheist-3-igang-nu.html

Till ovan kommer att bara man besöker sidan kan man ladda ner en mindre variant av EventBox gratis.

9:e programmet WireTap Studio är upplåst

Om någon tänker köpa eller bara besöka för att hämta EventBox så använd gärna någons "referallänk" här i tråden.

Senast redigerat 2009-04-01 12:11
Ursprungligen av macwitty:

Inte riktigt. Den tråden handlar om jakten på MacHeist, den här tråden handlar om programpaketet MacHeist. Jag tyckte det var vettigt att separera det eftersom det blir två helt olika saker. Jag länkade den andra tråden i mitt första inlägg i den här tråden.

Ursprungligen av Adrian B:

Inte riktigt. Den tråden handlar om jakten på MacHeist, den här tråden handlar om programpaketet MacHeist. Jag tyckte det var vettigt att separera det eftersom det blir två helt olika saker. Jag länkade den andra tråden i mitt första inlägg i den här tråden.

Tänkte faktiskt att det borde vara en ny tråd om att programpaketet (trist översättning, men det finns väl ingen bättre) nu fanns att köpa, men jag orkade inte. Livet som MacHeist agent har varit rätt intensivt, men förutom att jag missade pre-heisten så har jag kört igenom allt och haft förbannat kul. PP är väl ok, men det är helt vansinnigt bra om man räknar med alla fria program och rabatter som alla uppdrag har gett. Känner mig nästan dränkt i nya program att få in i det vanliga arbetsflödet, men som alltid, alla program har man inte alltid omedelbar användning för, men oftast lite senare.

Vill någon köpa MacHeist Programpaket så använd gärna min länk

Ursprungligen av macwitty:

Tack för omtanken, men vi får inga 'mystiska poäng' här, så det spelar ingen roll. Det märks att du har hängt på MacHeist en hel del.

Ursprungligen av panther:

Tack för omtanken, men vi får inga 'mystiska poäng' här, så det spelar ingen roll. Det märks att du har hängt på MacHeist en hel del.

Fast även här ska det väl vara lite ordning
- om det nu varit så att Adrian inte länkat till den tidigare, vilket jag missade

(Nej, jag har nog inte hängt på MacHeist tillräckligt - i vart fall inte för att vara bland top 10 som vissa andra )

Förlåt Adrian, missade länken i början av inlägget.
Jag har så svårt att se de där länkade orden - ska försöka skärpa mig!

Ursprungligen av macwitty:

Jag har så svårt att se de där länkade orden - ska försöka skärpa mig!

Intressant, så det är inte tillräckligt tydligt vad som är länkar?

Det kan ju vara värt att tänka på, ifall man borde justera designen så att de syns tydligare (t.ex. mera avvikande färg, understruket, fet stil). Samtidigt vill man inte göra de för avvikande så man "fastnar" med ögat när man ska läsa texten.

Ursprungligen av Adrian B:

Intressant, så det är inte tillräckligt tydligt vad som är länkar?

Det kan ju vara värt att tänka på, ifall man borde justera designen så att de syns tydligare (t.ex. mera avvikande färg, understruket, fet stil). Samtidigt vill man inte göra de för avvikande så man "fastnar" med ögat när man ska läsa texten.

Även om det är lite OT
Det är snyggast med länkarna som de är nu - samma vikt, lite avvikande färg och ingen understrykning. Det är vad jag själv valt på sidor jag har gjort. Men jag inser nu hur lätt det är att missa dem när man inte känner innehållet eller läser lite slarvigt/snabbt. För egen del kommer jag att ska jag se över mina sidor och se om det inte ska bli understykningar.

Espresso och Phoneview verkar vara riktigt bra appar; World of Goo är ju ett hyllat spel också.

Big Bang-spelpaketet är sopor, snyggt förpackade sopor.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-03-28 10:36

Riktigt shysst programpaket verkligen!!! Att få program värda över $600 för endast $39 är ju ofattbart!

Om någon vill köpa paketet så får ni gärna göra det genom min referenslänk: http://www.macheist.com/bundle/u/6508/ så ska jag försöka sprida er referenslänk vidare för fler program!

det verkar gå lite segt med försäljningen...?

Tycker också det verkar gå lite trögt (?) men jag har inte följt det tidigare, så jag har inget att jämföra med. Hoppas verkligen att de två sista programmen låses upp!

World of Goo, PhoneView och Wiretap Studio har gjort det värt redan nu tycker jag.
Även little snapper visade sig göra mitt datoranvändande lite smidigare, något jag inte riktigt tänkt på som kunde göra skillnad.
Kinemac kan nog vara användbart för något framtida grejs man knåpar ihop.
Resten av programmen är mest utfyllnad för min del.

Jag har inte riktigt följt försäljningen tidigare, brukar det vara segt en tid och sen dra igång när det närmar sig slutet?

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har inte riktigt följt försäljningen tidigare, brukar det vara segt en tid och sen dra igång när det närmar sig slutet?

Tveksamt, gör det verkligen det? En vecka kvar, dags att bestämma sig.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Tveksamt, gör det verkligen det? En vecka kvar, dags att bestämma sig.

Jag tänkte om många väntar på att andra ska köpa så kanske det blir en ketchup-effekt på slutet.

Bevaka tråden