Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för Herr E. att presentera sig

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jösses så tiden går. Snart har jag varit medlem i åtta år, så vad passar väl bättre att använda sitt åttahundrade inlägg till om inte en presentation.

Född i lappmarker när 60-talet var i sin linda tidigt en dag då april led mot sitt slut kom jag att dela födelsedag med storheter som Kurt Gödel, Oskar Schindler, Penélope Cruz och Saddam Hussein. Nu är jag en urbota skeptiker så alla försök till egenskapsöverföring bara genom födelsedag viftar jag bort som trams. Till exempel har jag inga bröst trots att Cruz har det.

Mitt teknikintresse har alltid varit stort och efter gymnasium och militärtjänst har jag jobbat med det mesta som är IT-relaterat. Jag började med hårdvaruutveckling på ett kryptoföretag, gled sakta över till utvecklingssidan på konsultbolag, gjorde ett gästspel i ett fysiklabb i Uppsala ett par år för att därefter jobba med utbildning inom IT. Sedan 1991 är jag tillbaka i IT-konsultvärlden och trivs bra där. En tjusig dag 1986 kom min dåvarande chef till kontoret med en Macintosh och jag föll pladask. Efter en stund med MacPaint, MacWrite och Mac OS var utvecklingen på persondatorsidan ganska väl utstakad. Jag ordnade snart en egen mac och exakt hur jag lyckades finansiera den då svindyra maskinen vet jag inte men på något sätt hamnade en Macintosh Plus så småningom på mitt skrivbord hemma och sedan den dagen har inget annat än Apple-maskiner fått komma över tröskeln. Jag har haft fler macar än jag kommer ihåg och har för tillfället åtta burkar (Apple TV inräknat) som används för media, utveckling, webserver, digitalt mörkrum och styrning av värmen i sommarstugan. Det blir säkert fler med tiden, eller i alla fall uppgraderingar för jag är en Upgrade Junkie av stora mått.

Jag tillbringar en stor del av min tid med och vid datorer, men hinner även med fotografering, körsång och ett skönt familjeliv. Ibland tvingar min sambo bort mig från datorn för att hjälpa till i trädgården på Gotland. Min specialitet är att slita upp enar, sådana finns det alldeles för många av där. Men där finns också en bredbandsanslutning så det går utmärkt att sitta på verandan i solnedgången och skriva inlägg på 99.se. Det har jag gjort många gånger och fler kommer det bli, för 99.se är en favoritsajt och kommer säkert att så förbli. Visst blandas högt och lågt här och emellanåt tycker jag det blir lite väl mycket dagisnivå när forum används för rent chattande och pajkastning, men man får filtrera och det är lätt att hitta många goda och kunniga krafter här som generöst delar med sig av kunskaper och erfarenheter.

*

För att få ordning på mina hemmaprojekt har jag satt upp ett "Agile Whiteboard" i arbetsrummet och kör scrummöten med mig själv. Nu ska jag ta nästa lapp och göra lite nytta. I förrgår flyttade jag lappen "Få iPhone 3.0 3G tethering att funka via USB" till "Done!". Idag ska jag börja med, hm, få se nu, "Sätta upp Time Machine på NAS:en" kanske? Vem vet, kanske mitt 801:a inlägg handlar om det.

Intressant presentation! Speciellt punkten gällande 3G tethering, en klart efterlängtad funktion!

Ja visst är det. Och det funkar så himla bra, nu längtar jag efter en skarp 3.0:a för den här betaversionen är verkligen beta, om man säger så.

1
Bevaka tråden