Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få excel att köra import-guiden vid csv filer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-03-24 10:23

Hej,

Jag har för mig att jag gjort detta tidigare, men det kan ha varit under windows också.

Vill få excel att köra import guiden då jag laddar en .csv fil, då den gör fel vid auto-import. Ibland verkar det gå, och ibland inte. Finns det inget sätt att tvinga den?

Oftast när man väljer öppna i excel så får man guiden, men jag får den inte nu. Har tom. öppnat filen i en texteditor och sparat om den, nu luck.

Någon som vet om det går?

Hos mig brukade importguiden gå igång om man öppnar inifrån Excel. Men om man öppnar genom att högerklicka och välja "öppna med" i Finder så öppnar Excel filen utan att gå via guiden.

Prövade dock nu med senaste Excel och det verkar inte vara så enkelt. Men om du byter filändelsen från .csv till .txt och öppnar inifrån Excel (2004 & 2008) så verkar det som att importguiden aktiveras.

  • Oregistrerad
  • 2009-03-25 23:54
Ursprungligen av M. Sundbom:

Prövade dock nu med senaste Excel och det verkar inte vara så enkelt. Men om du byter filändelsen från .csv till .txt och öppnar inifrån Excel (2004 & 2008) så verkar det som att importguiden aktiveras.

Jepp, det var det jag testade också, och då verkade det fungera. Det är nog bara på windows man kan köra att hålla ner en tangent och få upp guiden.

Excelproblem

edit:
blev fel, ber om ursäkt för detta

Senast redigerat 2009-03-29 23:42
1
Bevaka tråden