Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Leopard på PowerBook Alu

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker installera Leopard på en PowerBook Alu 15 av första generationen ( FW800 ), men det vill inte riktigt. Den accepterar Tiger UA, men inte Leopard hur jag än gör. Jag har testat följande;

• Direktinstallation ( radera & installera )
• Från extern läsare ( radera & installera )
• Target Mode från MacPro

De två första varianterna startar och kommer nästan ända fram, men klagar över att "Installeraren inte kunde kontrollera innehållet i paketet AdditionalSpeachVoices", och tvärnitar därefter.

Target Mode vill inte alls - jag måste ha Apples partitionskarta på PB ( PPC-baserad ), men installationen envisas med att jag måste partitionera om till GUID för att kunna göra det via Target Mode. Ridå.

Hur kommer jag runt detta? Installationsskivan är 10.5.1 Retail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-29 15:54

Låter som repor eller smuts på skivan.
Ett knep när det gäller target-mode och partionskarta. Kan tyckas enkel men inte alltid man tänker så längt. Istället för att sätta datorn som ska installeras på i targetmode så matar man in skivan i sin inteldator och startar om den i targetmode. och så håller man ned C på sin powerbook. Brukar lösa partionskarta-problemen. Men verkar ju inte vara där problemet ligger utan i att du har en dålig skiva.

Fungerade klockrent att sätta MacPro i Target Mode och starta PowerBooken från skivan som låg i MacPro. 10.5.6 tuffar på som bäst, nu återstår bara all mjukvara som ska plockas in.

Bock och tack Acke.

Senast redigerat 2009-03-29 18:18
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-29 19:12
Ursprungligen av leonardo:

Fungerade klockrent att sätta MacPro i Target Mode och starta PowerBooken från skivan som låg i MacPro

Precis så jag menade på mitt väldigt snurriga sätt. Kul att du hajade vad jag skrev.

1
Bevaka tråden