Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aoooo.....Silvervargen...tjuter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köp en iMac 24tum...2,8MHz och hoppas på en enklare dator vardag....

För tillfället kör vi i familjen en Vista 64bit PC och en Vista 32bit PC kopplade till en NASserver...jag har byggt båda PC...så jag är inte helt okunnig om datorer:-).....men vill komma bort från saker jag inte kan få till med PC... jag fattar inte t ex att jag inte kan få till ett fungerande nätverk, som skrivare som hittar varandra...att det ska vara så svårt med PC nätverk...
kom ihåg att det var busenkelt med Mac

Jag är uppvuxen med Mac eftersom jag började min yrkesliv i reklambranchen…där fanns ingen PC what so ever…Nada…

Runt 86-87 var Macarnas skärmar svartvita… layoutprogrammet hette Aldus Pagemaker… Thomas Knoll uppfann Photoshop…och ”desktop” var ett faktum… i början var det amatörernas julafton…det var så enkelt alla kunde göra sina egna layout på skärmen… grafiken var inte tip top…kerningen (avståndet mellan bostäverna)var ursel…men en härlig tid…

Har haft ett antal Macar genom åren…Jag började med Mac redan 1986 i jobbet...sedan byte jag jobb 2001 och där hade de bara PC...sedan vart det PC även hemma...tja...men nu vill jag tillbaka till Mac världen...min första egna mac var en 6100 runt 1995...min sista egna Mac var en grå G3 266MHz Tower med Mac OS 9 hemma...så jag har en del att ta igen om man säger så...helt ny i Mac OS X:-)

PS. har fortfarande kvar en PowerPC 8500/120 och PowerPC G3 266MHz Tower samt en Apple Newton...där av min avatar:-) DS.

Senast redigerat 2009-03-28 19:48

Härligt iMacen igår

Så där....nu är iMacen igång...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-28 23:17

Välkommen hit!

Ursprungligen av acke:

Välkommen hit!

Tack!

Välkommen hem! och ...

... och välkommen till den ljusa sidan!

(Traditionstyngd välkomstfras)

Tack och bokstavligen är iMac-skärmen MYCKET ljusstarkare än min Samsungskärm till PCn:-)

1
Bevaka tråden