Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 orsakar konstiga "hål"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God kväll!

Har ett problem med "hål" eller genomskinliga delar av sidan. Bifogar två skärmdumpar från Safari 4 i Windows respektive Mac.

Jag har kört igenom sidan både i HTML och CSS validators och åtgärdat alla fel. Men problemet kvarstår fortfarande.

Något förslag?

Exemplet på sidan som använts i browsershots.org är http://www.kaukinendonner.se/press.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-27 00:46

Jacoblo,

Har man aktiverat "Developer"-menyn i Safari 4 finns där en Error Console…

Den klagar på nå'n gif-bild…

-Torkel

Har aldrig sett den menyen, men blev bara ännu mer galen nu

Felmeddelandet är:
Resource interpreted as other but transferred with MIME type image/gif.

Jätteskumt. Refreshar jag så försvinner "hålet". Nästa gång är det större. Alltid på samma sida, dvs vänstra, men av varierande storlek.

Har googlat runt utan framgång nu på morgonen. Ingen som vet varför felet dyker upp med Safari och gifen?

Jättekonstigt! Det finns ju ingenting i koden som antyder om detta. Däremot verkar jag få fel när lightbox laddas, du kan ju testa att inaktivera det och se vad som händer.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-03-30 10:05

Det finns en IE-grunka med en base64-encoded gif som bakgrundsbild i lightbox-css på rad 13. Ta bort den så ska du se att det löser sig. (Den behövs inte iaf).

Skumt skumt. Provade ta bort det men hjälpte inte.

Plockade bort lightbox och löste problemet. Så du var inne på rätt spår i alla fall Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden