Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny programvara till SE P800 idag !

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släpps ny programvara till P800 med bla. zommfunktion på kameran.
Läs hela artikeln på Mobil hemsida
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6518&sid=1 :eek:

Kvittens på SMS tycker jag är på tiden att dom lägger in. Det fanns i min förra Sony-lur och jag saknar det verkligen. Har man Telia kan man testa manuellt genom att skriva *KV# innan själva SMS-texten. (Kostnadsfritt, tror jag iallafall)

Edit:stavfel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-16 12:25

Kostar det nåt att uppgradera eller är det bara att knalla in till närmaste Service Point och säga "fixa"?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas
Kostar det nåt att uppgradera eller är det bara att knalla in till närmaste Service Point och säga "fixa"?

När EMTS i Pub-huset fanns kvar var det gratis. Kanske pga av att ljudkvaliten var så undermålig att den ansågs vara ett garanti-fel. Men en bekant till mig som skulle göra uppgraderingen för några veckor sedan var tvungen att betala. Så det kanske är så nu också?

EMTS har konkursat, men tydligen finns det ett liknande företag kvar i PUB-huset, på samma plats. (Det bakre huset vid Drottninggatan, högst upp)

Problemet är nog inte om det kostar, vilket jag tror att det inte gör, utan snarare att hitta ett serviceombud. I Stockholm har 7 st. upphört bara i år. Signalstyrkan på Kungsholmstorg var bra, är nu borta. Service Åström på Kungsholmstrand är kvar och bra. Dom har blivit nedringda idag angående uppdateringen och har fullt i en vecka framåt.:(

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-04-16 17:37

Finns det ordlista typ T9 i P800?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-04-16 19:21

Ta en liten tur ut på landet. Kom till mig i Nyköping så lägger jag in nya programvaran. Det är ju bara 10 mil från Stockholm.

Robban G: Nej, ingen T9 i P800:an. Tror att de flesta power users använder teckenigenkänningen, det går lika snabbt det med lite träning.

Hasse

  • Oregistrerad
  • 2003-04-16 20:06

Här i Linköping var det bara att knalla in på Dialect och få sin telefon uppgraderad gratis också.
Men den fungerar inte bättre med OS X som jag hade hoppats på eftersom Apple påstod att 10.2.5 hade P800-support. Någon som hittat mer info om detta? Vad avses, eller har release-notes för nästa release slunkit med i denna?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Ta en liten tur ut på landet. Kom till mig i Nyköping så lägger jag in nya programvaran. Det är ju bara 10 mil från Stockholm.

Robban G: Nej, ingen T9 i P800:an. Tror att de flesta power users använder teckenigenkänningen, det går lika snabbt det med lite träning.

Hasse

Står du för resekostnader från gotland också så kan du få uppdatera min T68i om du vill
Expert är som bekant lite slöa på att fixa service points, trots att Juniwik påstår att den fungerar. Men han är ju bara ägare, har ingen koll på verkligheten

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-04-16 21:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Står du för resekostnader från gotland också så kan du få uppdatera min T68i om du vill

Nää, inga reskostnader. Men jag kan bjuda på en fika...

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av Hasse A
[B]Ta en liten tur ut på landet. Kom till mig i Nyköping så lägger jag in nya programvaran. Det är ju bara 10 mil från Stockholm.

Nää, men har du någon kollega i Stockholm som har tid, kan du gärna få tippsa !

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av adress@mac
[B]

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Ta en liten tur ut på landet. Kom till mig i Nyköping så lägger jag in nya programvaran. Det är ju bara 10 mil från Stockholm.

Nää, men har du någon kollega i Stockholm som har tid, kan du gärna få tippsa !

Men allvarligt, det är väl bara gå till närmaste Ericsson Service Point ställe så fixar de det åt dig? Eller har jag fel, vi har bara ett futtigt ställe på gotland, och deras maskin har varit död i nåfon månad nu. Och varje gång man är där så ska den lagas om 2-3 veckor. Ni vet alla hur Expert fungerar... :rolleyes:

Hasse A: Det ska vara en jävligt dyr fika isf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-17 11:24

[QUOTE]Skrevs ursprungligen av adress@mac
[B]

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Ta en liten tur ut på landet. Kom till mig i Nyköping så lägger jag in nya programvaran. Det är ju bara 10 mil från Stockholm.

Nää, men har du någon kollega i Stockholm som har tid, kan du gärna få tippsa !

Lämnade in min på Gumperts i Sthlm (Valhallavägen vid Fältöversten) och de fixade uppgraderingen på en gång...

//mmi

Citat:

Skrevs ursprungligen av mmi
Lämnade in min på Gumperts i Sthlm (Valhallavägen vid Fältöversten) och de fixade uppgraderingen på en gång...

//mmi

Vad fick du betala?

Har ni möjlighet att göra uppdateringen på SE P800 så gör den ! Allt fungerar bättre. Snabbare GPRS anslutning. Bättre funktioner på kameran. Kvitto på sända SMS osv. Nu är jag helnöjd med telefonen i alla fall...:p

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Har ni möjlighet att göra uppdateringen på SE P800 så gör den ! Allt fungerar bättre. Snabbare GPRS anslutning. Bättre funktioner på kameran. Kvitto på sända SMS osv. Nu är jag helnöjd med telefonen i alla fall...:p

Men som vanligt raderas all lagrad information antar jag..?

Japp ! Men det är det värt. En hel del kan man ju lagra på Memorysticket.
Extra jobb blir det ju alltid, men i detta fall är det värt !;)

Halvt OT, men det har tydligen kommit en ny version till T68 också. Uppgraderade min vid nyår till R6- nånting. När den kom tillbaka från vibratorreparation i måndags hade jag R7A013 och den känns betydligt rappare än tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-18 13:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Goldbeach
Vad fick du betala?

Inte en krona kostade det...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Goldbeach
Vad fick du betala?

Jag betalade en tvåhundring på Dialect i Stockholm, men då hade jag ju inte köpt telefonen där, och dom gjorde det på studs.
SE rena serviceombud har inte tagit något tidigare, men dom finns ju knappt kvar i Stockholm, om man inte vill lämna in telefonen på obestämd tid.
Det var i alla fall värt kostnaden och besväret.:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-24 16:10

Någon som har lyckats klura ut om det går att få automatiska leveransrapporter...?
Jag har ju fattat hur man väljer, men jag skulle vilja slippa välja vid varje nytt sms, dvs att alltid få leveransrapport...

//mmi:eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av mmi
Någon som har lyckats klura ut om det går att få automatiska leveransrapporter...?
Jag har ju fattat hur man väljer, men jag skulle vilja slippa välja vid varje nytt sms, dvs att alltid få leveransrapport...

//mmi:eek:

Det tror jag inte går. Jag har i alla fall inte heller lyckats. Knasigt tycker jag.

  • Medlem
  • 2003-04-24 16:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Halvt OT, men det har tydligen kommit en ny version till T68 också. Uppgraderade min vid nyår till R6- nånting. När den kom tillbaka från vibratorreparation i måndags hade jag R7A013 och den känns betydligt rappare än tidigare.

Hur kollar man vilken version man har?

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Hur kollar man vilken version man har?

höger pil
stjärna
vänster pil
vänster pil
stjärna
vänster pil
stjärna
välj service-info
välj prog.varuinfo
Kolla versionen

Taget direkt ur huvvet...har ingen p800 tillgänglig.

på p800 kollar du versionen
så här.
Kolla att du är under applikations menyn
(klicka längst upp i högra kanten på iconen med 4 ringar i)
välj view
system information
glöm inte att det finns pilar (nere till höger) som tar dig vidare till de olika mjukvarorna...

  • Medlem
  • 2003-04-24 17:41

Tack!

R6A012 stod det. Man måste alltså lämna in den? Lite jobbigt kanske...

att dömma av de som gjort det verkar det ju vara ett kärt besvär.

Jag ska göra det så fort jag har tid över.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mmi
Någon som har lyckats klura ut om det går att få automatiska leveransrapporter...?
Jag har ju fattat hur man väljer, men jag skulle vilja slippa välja vid varje nytt sms, dvs att alltid få leveransrapport...

//mmi:eek:

Gör man inte det på samma sätt som på t68:an då?
Meddelanden->SMS->Alternativ->Begär status

Verkar dumt om de plockat bort den funktionen i P800

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Gör man inte det på samma sätt som på t68:an då?
Meddelanden->SMS->Alternativ->Begär status

Verkar dumt om de plockat bort den funktionen i P800

Nej det är inte alls samma funktioner. Man är tvungen att göra det manuellt för varje gång....på gott eller ont.
Funktioner plockas bort,eller läggs till. Det finns ex. ingen T9 som i T68, men den har mycket annat som T68 inte har........;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Nej det är inte alls samma funktioner. Man är tvungen att göra det manuellt för varje gång....på gott eller ont.
Funktioner plockas bort,eller läggs till. Det finns ex. ingen T9 som i T68, men den har mycket annat som T68 inte har........;)

Vilken tabbe av SE att ta bort det...

1
Bevaka tråden