Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distiller 5 funkar inte med Tiger?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 16:55

Jag har fortfarande Adobe Distiller 5 (classicversion som var med Adobe Design Collection 2) och jag får inte den att funka sedan jag installerade Tiger. Jag gör destilleringen precis som vanligt, programmet säger att allt har gått bra men det kommer inte fram några pdf-filer. Vad beror detta på?

Det funkar utmärkt att destillera från inDesign men i detta speciella fall vill jag inte det.

Menar du den Destiller som följde med Acrobat 5 i Design Collectionen?

Isåfall har jag den.

Menar du också att det går att spara som PS som vanligt från InDesign 2.0.1 och göra pdf i Destillern precis lika bra som vanligt?

Vad är det du försöker göra i Destillern då??

Jag ska köpa Tiger och göra detsamma som du troligen, isåfall kan jag ju testa vad det nu är du försöker?

Ursprungligen av anglamarken:

Menar du den Destiller som följde med Acrobat 5 i Design Collectionen?

Jag tror inte du får svar på den frågan. Den här tråden är nästan 4 år gammal, och han som startade tråden är inte ens medlem på forumet längre...

Hur gör jag för att ställa frågan:

Fungerar Adobe Design Collection inklusive Destillern med Tiger 10.4???

Ursprungligen av anglamarken:

Hur gör jag för att ställa frågan:

Fungerar Adobe Design Collection inklusive Destillern med Tiger 10.4???

Först söker du lite på forumet, så att frågan inte har varit uppe tidigare. Om det redan finns trådar som handlar om samma ämne, så fortsätter man i någon av dessa. Om inte, så går man till rätt forumdel, klickar på "Ny diskussion", och skriver sin fråga där.

Om du skapar en ny diskussion/tråd, så tänk också på att sätta en rubrik som tydligt visar vad tråden handlar om.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-30 10:38

Nja, nu var du väl lite nugg, Jesper? Det var ju inte fel tråd som anglamarken ställde frågan i. Medlemmen hade ju faktiskt sökt och hittat det (uppenbarligen?) gamla tråden. Däremot kunde du väl tipsat om att man då kan "bumpa" en gammal tråd för att aktualisera en gammal fråga. Att nu skapa en ny tråd är ju det som ni moderatorer inte vill.

Så anglamarken: du har gjort precis det som vi hoppas att medlemmarna ska göra - använda sökfunktionen och hitta [befintliga] trådar om det ämne som du är intresserad av.

  • Medlem
  • 2009-03-30 10:46

Hm. lite förvirirng här... Anglamarken skapade en ny tråd som jag stängde med hänvisning till denna eftersomn denna levde. Jag läste ingen av trådarna.

Vi kan väl stanna i denna nu och låtsas som det regnar?

1
Bevaka tråden