Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webcam till mac som är kompatibel med skype?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-26 10:09

Ja till mitt stora förtret så sitter jag nu här med en mac mini modell äldre när de precis släppt en långt kraftfullare för i princip samma pris. Det hela suger drastiskt då jag ibland kan tycka att min nya mac presterar som min gamla G3a stundvis.

Hur som helst, till problemet.
Med en ökande skara vänner som utvandrar till Tokyo så har jag införskaffat mig Skype för att inte behöva punga ut enorma summor i mobilräkningar.

Nu behöver jag dock en mikrofon och en webkamera som fyller sin funktion utan att bråka.

Helst billigt.
Någon som har några förslag, eller hur någon själv har löst det?

När jag ändå snackar Skype, försöker hitta en app till min iPod touch för att kunna köra Skype igenom den, någon som känner till en bra app? Jag hittar ingenting.

Tack på förhand/Emanuel

När det gäller din fråga om Skype i iPod Touch, har du sökt?

http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/222261-skype-i-iphone.html

Mikrofon vet jag inte om den har, men har hört att en del kör med XBOX lilla vita cam.
Snygg och ligger på 400:- Skall funka rakt in i systemet (med ichat etc)

jamen, den är liten, den är vit och den harmoniserar ju i alla fall LITE ihop med en vit mac.
Bätre än 40cm höga pinnar med kulor på i toppen, svart och med en lång svart kabel... Eller hysteriska klämmor-saker ....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-26 11:15

Well jag är trots allt mac användare, jag kan sträcka mig djupt i fickorna bara för att slippa sketen design ibland ;D

Hehe jo det är sant.

Den snyggaste tycker jag fortfarande iSight var. Vet inte om den är kompatibel med Skype, men ser ingen anledning till att det inte skulle fungera.

1
Bevaka tråden