Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart finns alla trevliga/roliga funktioner i Xcode?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bytt från Smultron till Xcode i tron om att jag skulle få se en massa trevliga och finurliga funktioner, men jag kan inte hitta några alls...

Just nu så sitter och och skriver lite java kod.
För att start ett nytt projekt så väljer jag File->New File->Java
Då får jag upp ett mer eller mindre helt vanligt fönster.
Om jag inte minns fel så tror jag att jag har sett att Xcode ska ha stöd för "snapshot", alltså möjlighet att frysa kod och sedan gå tillbaka. Sedan så skulle det vara trevligt med en kompilator knapp...

Är de jag som är blind, eller finns inte dessa funktioner i ett program som tar 800mb

Tacksam för svar.

Prova att skapa ett nytt projekt istället. Då kommer du åt funktionerna som du saknar.

Ursprungligen av Marcus K:

Prova att skapa ett nytt projekt istället. Då kommer du åt funktionerna som du saknar.

Jaha, där va de!

Någon som vet hur man ska bära sig åt när man vill starta ett nytt projekt (för att få alla funktioner) och öppna en redan befintlig mapp? Som det ser ut nu så måste jag starta ett nytt projekt (vilket medför en ny mapp i mappen där jag sparar projektet) och sedan öppna filer manuellt.

Ursprungligen av snouser:

Jaha, där va de!

Någon som vet hur man ska bära sig åt när man vill starta ett nytt projekt (för att få alla funktioner) och öppna en redan befintlig mapp? Som det ser ut nu så måste jag starta ett nytt projekt (vilket medför en ny mapp i mappen där jag sparar projektet) och sedan öppna filer manuellt.

Det är bara att dra mappen till listan i xcode. Eller flytta filerna i Finder (Jag tror inte jag förstår frågan).

Ursprungligen av gothguden:

Det är bara att dra mappen till listan i xcode. Eller flytta filerna i Finder (Jag tror inte jag förstår frågan).

Du förstod mig precis rätt, det fungerade bra att dra in mappen.
Tack!

1
Bevaka tråden