Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediaserver direkt på Apple Extreme?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni? Mitt itunesbibliotek har svällt och jag behöver flytta det från hårddisken på min imac. Istället skulle jag vilja centralisera det och lägga det på en hårddisk som är kopplad direkt till min Airport Extreme. Mitt bibliotek innehåller förutom musik även en hel del film (även en del hd-film) som jag strömmar bla till min Apple TV. Förutom min ATV har jag två stationära imacar samt en Touch som behöver tillgång till biblioteket. Skulle det fungera? Vilken typ av hårddisk skulle fungera bäst? Räcker USB-överföringen till att strömma HD-film? Finns det några nackdelar?

Tacksam för all input jag kan få

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-11 20:06

Att lägga ditt bibliotek som du beskriver på detta sättet fungerar utmärkt, Du måste bara se till att disken mountas på skrivbordet innan du leker med iTunes annars hittar itunes inte din musik.

Att strömma film till AppleTV fungerar också bra även HD.

Man kan också göra detta med sitt iPhoto bibliotek men där har jag haft problem med version 09 men det har fungerat för andra.

Jag har kopplat en WD mybook hårddisk på 500GB och delat den i 3 partitoner där jag hade musik till dator 1 och dator 2 på varsin disk och en till iphoto biblioteket.

kopierade först biblioteket med en USB kabel från datorn till hårddisken sen kopplade jag in hårddisken till AE och sen öppnade jag iTunes och pekade var biblioteket fanns.

Tack, då kommer det att fungera som jag hoppades.

Fungerar det bra att koppla in USB hårddisken till routern?
Jag är själv intresserad av samma funktion och har en Belkin N1 router med usb, men där får jag bara 1MB/s och det suger ju när man öppnar filer i itunes samt iphoto.

Finns det bättre alternativ eller skall man lägga de extra pengar på en Extreme?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-03-26 08:40

Jag tycker det går lite väl segt att spela upp grejer från hårddisken när den är ansluten till airporten. Har den kopplad till xboxen så jag spelar oftast upp på den...eller ja, det flyter ju oftast på bra bara det kommit igång

1
Bevaka tråden