Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se på amerikanska serier i Plex?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, har nyss börjat använda Plex och tycker det är sjukt bra, snyggt smidigt och lätt att styra med apple remote/iphone. Nu till saken, jag har googlat runt en del men inte hittat någon bra lösning. Det är ju så att man kan lägga till apps i Plex så man ska kunna titta på amerikanska tv-serier, sport med mera via Hulu etc.. Har någon här kommit fram till någon smidig lösning för att få det att fungera här i Sverige ännu?

Som jag läst mig till så måste man ha en Amerikansk ip-adress. Finns det något sätt att ordna det och sen få det att flyta på bra?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-22 20:58

Jag har använt Plex sedan innan det blev plex när det fortafarande var en del av XMBC... nya appstore är ju grymm, jag har också funderat på det, man måste ju gå igenom nån proxy annars får man bara felmeddelande om att man inte får se programmen utanför USA...

Hur är upplösningen på Hulu btw, är det bara standardupplösning eller kan man streama HD?
Har inte orkat ta reda på hur man gör än

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 15:48

Ja Plex knäcker! Gick från XBMC till Plex och "App-store" gör att det är svårt att vända tillbaka.

Det går att använda sig av "US-only" streamar om du använder dig av en proxy. Antingen kan du googla fram någon snabb US proxy och knappa in den i din browser. Eller får den som inte orkar mecka så finns tex appen Hotspot shield.

Med några av dessa alternativ så kan jag streama tex HULU. Hastigheten varierar dock. Ibland streamar det fin-fint, och ibland laggar det. Men, men bättre än ingenting..

Ursprungligen av JGalaxy:

Ja Plex knäcker! Gick från XBMC till Plex och "App-store" gör att det är svårt att vända tillbaka.

Det går att använda sig av "US-only" streamar om du använder dig av en proxy. Antingen kan du googla fram någon snabb US proxy och knappa in den i din browser. Eller får den som inte orkar mecka så finns tex appen Hotspot shield.

Med några av dessa alternativ så kan jag streama tex HULU. Hastigheten varierar dock. Ibland streamar det fin-fint, och ibland laggar det. Men, men bättre än ingenting..

Ok tackar, så det behöva inga inställningar i nätverksinställningar och liknande utan det räcker alltså med att skriva in något i webbläsaren? Fattar ingenting av det här... Någon som har en snabbguide, eller är det här tillfället jag blir tillsagd att använda google i 4 timmar?

Ladda ner Hotspot Shield. Starta det. Skriv in ditt lösenord. Tryck Connect. Klart.

Fungerar inte längre gabriel.fellander. Finns det någon annan lösning? Tack på förhand!

1
Bevaka tråden