Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Score!-sort of, hittade iMac Rev.2 i soprum...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken säger gjorde jag idag ett fynd i ett soprum - en blålila iMac Rev.2 med tangentbord men utan mus. Saken är bara den att jag inte vet vad jag ska ha den till, ja den funkar. Den har ju bara 6 MB grafik så osx eller spela Giantz är väl otänkbart. Kanske kan jag göra en cool lampa av den eller räknas det som helgerån?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-23 15:34

Leopard rullar bra på den om du har tillräckligt med minne. Annars får du väl spela Ingemars Skiing Game på den

  • Medlem
  • 2009-03-23 15:49

Kanske Carmageddon 1? Fast lyckas du göra en fin lampa av den (hela eller en del) så gör den nog lika stor nytta!

Lägg in Mac OS 9, CodeWarrior Pro och läs Carbon Programming av K. J. Bricknell så har du något att göra i några år.

Ursprungligen av Marcus K:

Lägg in Mac OS 9, CodeWarrior Pro och läs Carbon Programming av K. J. Bricknell så har du något att göra i några år.

Nah, är inte mycket för programmering. Faktum är att lampiden är den som är starkast hittills...

Ursprungligen av Marcus K:

Lägg in Mac OS 9, CodeWarrior Pro och läs Carbon Programming av K. J. Bricknell så har du något att göra i några år.

Känns lite som att slösa tid... men å andra sidan programmering är programmering men att köra carbon nu... hmmm nja.

Jag satt och sökte på lite lösningar i morse och stötte då på en idé som gick ut på att byta ut crt-skärmen i iMac'en mot en lcd. Jag har dock ingen större lust att riskera livhanken för att plocka ut skärmen så därför efterlyser jag hjälp av bland mina "fellow macusers" i Sundsvall.

Någon som är certifierad eller som åtminstone har erfarenhet av att plocka isär en eller flera crt-skärmar? Byter jag ut skärmen så minskar såväl vikt som strömförbrukning. Måste kanske också byta ut strömagregatet men instruktioner för detta ingår i instruktionerna för skärmbytet: http://www.macmod.com/internal-mods/imac/414-the-eyemac-g3-lcd

Jag är certifierad och kan plocka ur CRTs ur iMacs, men jag sitter lite väl långt bort...

Hua! Nog är jag certad men det var alldeles för längesedan jag meckade med CRT skärmar. Det var inte ens roligt när jag hade aktuella kunskaper. Kolla med Grafit i stan om de kan stå till tjänst.

1
Bevaka tråden