Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash CS4 rättighetsproblem, kan inte spara filer på servern

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här ser den tekniska biten ut.
Användarna sitter och kör Mac OS X 10.5.5. De är OpenDirectory användare. Servern kör Mac OS X server 10.5.5.

När de jobbar i Flash CS4 så kan de inte spara ner på servern. Eller rättare sagt de kan inte spara .swf filer. De andra filerna kan sparas!

Nu undrar jag med vad som skett hos Adobe. De anser att bara man kan installera mjukvaran och starta det, så slutar deras support där. Vi talar ju inte om billiga produkter nu utan det är hela CS 4.

I CS3 fanns inte dessa problem. Så det måste vara som vanligt att någon gammal bugg följt med till nya versioner. Då jag inte är beta-testare, så har jag inte insyn i hur de testar de nya versionerna, men OD-användare och att spara på servern måste ju vara en av de mest grundläggande funktionerna som bör testas.

Det enda svaret jag får ifrån Adobe är att de skall jobba lokalt. Det finns ju ingen driftansvarig som skulle gå med på en sådan sak 2009. Kanske 1995, men inte idag.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-25 12:14

Trist att höra, men helt i linje med mina erfarenheter av Adobe. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men vill uppmana dig att posta lösningen ifall du lyckas hitta någon.

Det ser ut som om Flash CS4 sparar i två omgångar. EN som sätter storleken, det som får rätt rättigheter ifrån server, och en med innehållet som då får helt fel rättighet. Fast det gör en del andra program med, fast de har inga problem.

Förlåt, men vad har ett OD-problem i Adobes konferans att göra? Det drabbar bara OD användare. Inte lokala användare.

1
Bevaka tråden