Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programuppdatering funkar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ber min macbook som kör 10.5.6 att göra en programuppdatering, så verkar den inte komma någon vart. Jag har internetanslutning, så det kan inte vara problemet.
Hur kan jag fixa det?

Vad menar du med att den inte kommer någon vart? Var gärna lite mer specifik.

Jo, jag sätter igång den. Den börjar och efter ungefär 10 sekunder slutar den blå remsan att fyllas vidare. Efter att ha haft den igång cirka en halvtimme har den fortfarande inte rört sig en tum...

Kan du ladda ner motsvarande uppdatering via Apple.com ?

De finns ju alltid under "Download". Då tar du dem via webläsaren istf vägen över "Programuppdatering". Ballar det ur här har du problem med nätet.

Kan du se om "Programuppdatering" hängt sig?. Tryck Alt+cmd+esc, då får du upp en lista på de program du kör. Där står t ex Safari, Mail osv... står det "Programuppdatering (svarar inte) så ligger felet här.

Vi får börja kolla var felet ligger, vad som skall göras tar vi längre fram.

Jovisst kan jag ladda ner program från apple.com

Men den hittar inte ens några nya uppdateringar. Den är inte så att programuppdateringen hänger sig, den kommer ingen vart bara. Den kommer inte ens så långt att den hittar de tillgängliga uppdateringarna. Jag ber den om att leta efter nya uppdateringar, men sedan händer inte mycket mer...

Jag ska kanske formatera om?

Senast redigerat 2009-04-04 01:14
1
Bevaka tråden