Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja min mini, hur återställa den/ta bort allt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 17:23

Ska sälja min kära mini. Hur gör jag enklast för att ta bort rubbet på den (alla mina användare och filer dvs musik å allt) men ändå ha kvar senaste uppdateringarna?
Tack på förhand för svar!

Gör en ny admin-användare och logga in som den. Ta bort de andra användarkontona och töm papperskorgen. Sen, om du vill vara extra säker, i terminalen kör du

diskutil secureErase freespace 1 /Volumes/NamnetPåDinHårddisk

och väntar och väntar och väntar. Det kan ta åtskilliga timmar, men sen är din hårddisks tomma del raderad säkert och inget går att återskapa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 18:01
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Gör en ny admin-användare och logga in som den. Ta bort de andra användarkontona och töm papperskorgen. Sen, om du vill vara extra säker, i terminalen kör du

diskutil secureErase freespace 1 /Volumes/NamnetPåDinHårddisk

och väntar och väntar och väntar. Det kan ta åtskilliga timmar, men sen är din hårddisks tomma del raderad säkert och inget går att återskapa.

Tack så mycket! Tror jag skippar secureErase men det var ett bra tips.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 18:28

Ta en vända i Program-mappen också och ta bort program som är licensierade på dig. Du kan ju också starta upp från skivorna du fick med datorn och installera helt nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 20:00
Ursprungligen av acke:

Ta en vända i Program-mappen också och ta bort program som är licensierade på dig. Du kan ju också starta upp från skivorna du fick med datorn och installera helt nytt.

Ja det hade jag tänkt, fast en ominstallation hade varit att föredra egentligen. Hur lång tid tar det ungefär? Killen ska hämta upp den om en timma, hinner jag?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-03-24 10:30

Även fast boinnk redan sålt sin Mac Mini så tänkte jag berätta att Tiger låter sig stängas av när installationen vill starta om datorn. Då får man den i samma skicka som ur kartongen. När det gäller Leopard är jag inte lika säker på att det går att göra på samma sätt. Kolla, vetja!

1
Bevaka tråden