Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cisco VPN-client

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla! Jag vänder mig åter till forumets allsmäktiga kunskap.
Jag har tidigare använt mig av Cisco VPN client för att komma åt mina jobbmail. Har jag inte haft användning av det på något år förrän nu. Tyvärr dyker detta felmeddelande upp när behovet kommit åter:

"Error 51: Unable to communicate with VPN subsystem. Please make sure that you have at least one network interface that is currently active and has an IP address and start this application again"

Jag kan en MacBook med OS10.5.6.
Jag har av andra anledningar precis gjort en total ominstallation.
Jag har testat programvaran på en annan dator med OS10.5.6 där det fungerade
Jag har testat att använda mig både av trådlös & sladdburen uppkoppling

Hur kan jag gå vidare i min felsökning?

mvh/Johannes Kriisa

Lika skoj varje gång det händer.
Det är antagligen ett tillägg som inte laddats/startats (eller vad det nu gör) ordentligt.

När det där dyker upp för mig brukar det lösa sig med att köra följande i terminalen.

sudo kextunload /System/Library/Extensions/CiscoVPN.kext
sudo kextload /System/Library/Extensions/CiscoVPN.kext

Dvs, först avaktivera och sen aktivera.

Jag har en liten praktiskt fil på mitt skrivbort som heter "RestartVPN.sh" som innehåller:

#!/bin/bash
sudo kextunload /System/Library/Extensions/CiscoVPN.kext
sudo kextload /System/Library/Extensions/CiscoVPN.kext

Gör den körbar i terminalen (googla, jag minns inte) så har du en snabb fix.

/Mattias

tack tack för snabba svar, tyvärr har jag har googlat runt & försökt just det som föreslås i länken ovan. jag har också gott in och reparerat skivbehörigheter utan framgång, samma felmeddelande kvarstår...
finns något mer jag kan göra?? känner att min psykiska hälsa hänger på en skör tråd

1
Bevaka tråden