Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Schysst Java editor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara säga att det finns en himla häftig java-ide som heter IntelliJ IDEA som snart kommer i version 3.0 (till Mac, finns redan till Windows). Jag var ganska skeptisk i början men den är ganska skön ändå. Men den kräver sin maskin. Skulle vara intressant om någon kunde pröva den version som finns nu och säga hur det går (har ingen tillgång till en Mac med Mac OS X).

Ett annat alternativ är Eclipse som funkar alldeles utmärkt. Det är en bauta-miljö som har allt och lite till, och det kräver en del av utvecklaren.

Funkar utmärkt och rullar även på en G3 333 MHz även om det är segt. (Men om en timme kommer min nya PB 17" och då ska jag kasta G3an genom fönstret!)

  • Medlem
  • 2003-04-16 11:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Falkenberg
Tänkte bara säga att det finns en himla häftig java-ide som heter IntelliJ IDEA som snart kommer i version 3.0 (till Mac, finns redan till Windows). Jag var ganska skeptisk i början men den är ganska skön ändå. Men den kräver sin maskin. Skulle vara intressant om någon kunde pröva den version som finns nu och säga hur det går (har ingen tillgång till en Mac med Mac OS X).

Du skulle inte kunna tänka dig att avvara länken till den häftiga java-IDE?

/3

Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Du skulle inte kunna tänka dig att avvara länken till den häftiga java-IDE?

/3

Jo visst, glömde visst det.

http://www.intellij.com/idea/

Fast det kräver sin dator. Sitter på en 733 MHz P3 nu och det är på gränsen till för segt. Just nu, med tre kodfiler öppna, tar det upp 44 MB minne...

Ett annat alternativ är Netbeans. Kika in på www.netbeans.org

1
Bevaka tråden