Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ena skärmen slocknar vid film/spel på den andra

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-03-21 12:06

Tja, har kopplat in en extra skärm till min macbook för att få lite mer skrivbordsutrymme , har letat lite men inte hittat någon fin förklaring på varför ena skärmen slocknar när jag kör film eller spel i helskärmsläge på den andra. Jag förväntar mig inte att den inte ska slockna, ganska van att den gör det och det stör mig inte alls...men av någon anledning stör det mina kamrater som jag bor ihop med.

Så om någon har ordets gåva att förklara detta så vore det toppen.

Mest för skoj skull.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-21 12:10

Det beror väl mest på vad det är för program du använder för att visa filmer och vilka spel du spelar.

ja men om den andra skärmen inte gör det så kan du ändå inte göra något på den, för då åker helskärmsläget ändå ned på första skärmen. om du tittar på film i QuickTime så slocknar inte andra skärmen, då kan du till och med titta på två filmer, båda i helskärm.
nu vet inte jag om det är så för macbook, jag har en G5. men testa att köra filmen i QuickTime.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-03-21 12:23

Brukar titta i VLC och spelar i stort sett bara Diablo II....kör lite gamla Day of the Tentacle o sånt ibland också...

WoW brukade släcka den andra skärmen för mig också men det löser sig när man kör windowed...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-21 16:47

I VLC går det att ställa in. Kolla Preferences/Video/Black screens in Fullscreen mode.

1
Bevaka tråden