Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Project Entropia

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har hört om Entropia kan komma till Macen?

Jag laddade ner betan för PC och fyllde i uppgifterna för min användare. Då kunde man välja Mac OS, intressant. Om vi är en bunt som skulle vilja ha spelet för Mac OS så ladda ner betan och regga er (för Windows). Markera Mac OS som operativ.

Project Entropia: http://www.project-entropia.com/

[ 26 November 2002, 16:03: Meddelandet ändrat av: William W M ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 18:33

Verkar riktigt coolt faktiskt men tyvärr sitter jag bara på ett 56K modem om det kommer till macen. Nä, dom får helt enkelt vänta med att släppa spelet till mac tills jag fått bredband

Kanske lite senkommet att svara på denna tråd, har ju gått 15 månader. Jag var på Mindarks kontor i förra veckan och filmade ett inslag om detta program, passade på att fråga om det skulle komma en mac-version. Man sa då att man i dagsläget inte prioriterar detta men att man framöver inte var främmande inför att släppa en version för macen. Dom har sitt kontor här i Göteborg, närmare bestäm i gammla Arbetets lokaler vid Järntorget 8. Passade på att ge dom en hint om en ny kompilator från IBM som lär bli grymt snabb och att den (naivt från min sida) skulle underlätta en portning.

Bra jobbat Olle

Inslaget ligger för närvarande inne i körchemat för vår 19.10-sändning och bör kunna ses ungefär klockan 20:30 ( filen ligger kvar 1 vecka i vårat veckoarkiv ). Spelare: RealVideo - klicka på:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2506

Sändningen är förvisso klar 19:30 men det tar nog en stund innan ram-filen skapats.

I skrivandets stund är det ca: 1,5 timme till sändning och man veta aldrig om redaktören lyfter ur det ur sändningen även fast vi redan nu har info på vår webbsida om att det ska sändas i kväll.... där skriver man "25.000:- för ett dataspelsgevär...köp framgång med riktiga pengar i dataspelsvärlden"

  • Medlem
  • 2009-03-04 06:23

Gammal tråd me är det någon som spela entropia, numera Entropia Universe här?

Ursprungligen av 18db:

Gammal tråd me är det någon som spela entropia, numera Entropia Universe här?

Tänker prova vid nästa storm/regnväder/influensa etc...

verkar ball...

  • Medlem
  • 2009-03-12 17:28

Ball ja. Dyrt likaså.

Ursprungligen av 18db:

Ball ja. Dyrt likaså.

Orkar inte kolla riktigt. Vad är dyrt?

Köpepris? prenumeration?

  • Medlem
  • 2009-03-18 13:02

Spelet i sig är helt gratis, men allt i spelet kostar pengar. Man kan spela helt gratis men då blir det väldigt tråkigt och händelsefattigt.

Klassiska "Gungor och karuseller" då....

Finns det ngt därute som är KUL och inte kostar flis ...(inte så mkt iaf)

Ursprungligen av Goflorp:

Klassiska "Gungor och karuseller" då....

Finns det ngt därute som är KUL och inte kostar flis ...(inte så mkt iaf)

Det finns det gott om, om man inte kräver det absolut hetaste.

Fast det kanske är en annan tråd?

Nu när Entropia har bytt motor så kommer den väl aldrig till Mac antar jag. Däremot så utgår jag från att det funkar fint i Windows på närmaste Mac.

  • Medlem
  • 2009-03-27 16:03

Väntar fortfarande på nya cryengine2. Men finnas stöd för mac.

  • Medlem
  • 2009-03-27 18:23

Goflorp (och andra fritidsgamers): Chopper är av någon anledning ganska avkopplande.

http://majicjungle.com/

1
Bevaka tråden