Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av blast11:

Jo, men när jag snackade med en från telenor frågade jag honom om de skulle börja sälja dagens iPhone eller den nya om den kommer. Och då sa han att de kommer börja sälja den nya modellen om den kommer. Och om de får reda på att den kommer om ett antal månader kanske de väntar tills dess.

Okej, då har du fått lite mer ingående information än vad jag fick.
Väldigt trevligt om det blir den nya modell som går till försäljning!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-02-26 20:24

Telenorförsäljarna får 110% garanterat inte veta om det kommer en ny version av iPhone innan någon av oss får det heller.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-02-26 21:16
Ursprungligen av kainen:

Telenorförsäljarna får 110% garanterat inte veta om det kommer en ny version av iPhone innan någon av oss får det heller.

Oj.. 110% ! Det innebär alltså att de får veta det senare än alla andra då eller?

Väntar med spänning på alla inlägg om telenorabonnenter som blivit lovade ditten och datten och att telefonen kommer snart.

För egen del så blir det ingen ny lur förens tidigast i höst.

Detta gillar vi!

Inte särskilt billigt precis om det skulle visa sig att det skulle stämma:

http://www.macpro.se/?p=1330

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Inte särskilt billigt precis om det skulle visa sig att det skulle stämma:

http://www.macpro.se/?p=1330

haha klockrent!

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Inte särskilt billigt precis om det skulle visa sig att det skulle stämma:

http://www.macpro.se/?p=1330

Det beror ju på om det är en ny version som släpps eller ej!;)

Är det en ny kan det ju vara... Rimligt...?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-02-28 02:08
Ursprungligen av Robin0510:

Det beror ju på om det är en ny version som släpps eller ej!;)

Är det en ny kan det ju vara... Rimligt...?

Hm, jag vet inte om de prisuppgifterna stämmer. Tror vi ska vänta tills telenor går ut med uppgifterna själva.

Ursprungligen av Robin0510:

Det beror ju på om det är en ny version som släpps eller ej!;)

Är det en ny kan det ju vara... Rimligt...?

Fast som det står på Telenors hemsida "Telenor har tecknat avtal om att sälja iPhone 3G i Skandinavien". så verkar det ju inte riktigt logiskt när Apple förmodligen börja närma sig att släppa en ny version inom ett par månader.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Fast som det står på Telenors hemsida "Telenor har tecknat avtal om att sälja iPhone 3G i Skandinavien". så verkar det ju inte riktigt logiskt när Apple förmodligen börja närma sig att släppa en ny version inom ett par månader.

Sant... Jaja, det återstår att se helt enkelt!:)

Apple har väl en tendens att släppa nya produkter på sommaren..? Isåfall är det nog så att det är den ''gamla'' iPhone 3G Telenor släpper...:(

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-02 23:01

Det var ett väldans tjat om ny version. Det finns inga tecken på att det ska släppas en ny version på ett bra tag...

Ursprungligen av zappee:

Det var ett väldans tjat om ny version. Det finns inga tecken på att det ska släppas en ny version på ett bra tag...

Sant... Men man kan ju hoppas!;)

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-19 22:50
Ursprungligen av zappee:

Det var ett väldans tjat om ny version. Det finns inga tecken på att det ska släppas en ny version på ett bra tag...

http://arstechnica.com/apple/news/2009/03/more-evidence-arises-for-future-iphone-models-in-latest-beta.ars

sånt här får oss som tror på en ny version i juni iaf att hoppas lite..

jag tror faktiskt att de släpper någon form av uppgradering i juni, då det var 2 år sedan den fösta släpptes borde det finnas en rad abonnemang från den första iPhonen som går ut som apple säkert vill erbjuda något fräscht till..

men som sagt, spekulationer och luriga koder i SDKn

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-20 08:58
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-20 10:00
Ursprungligen av Empa:

Wow, konkurrensen med fler operatörer pressar verkligen ner priserna! (OBS! Ironi)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-20 10:28
Ursprungligen av Mattias L:

Wow, konkurrensen med fler operatörer pressar verkligen ner priserna! (OBS! Ironi)

Fast det största abbonemanget ser väl helt ok ut? 599kr i månaden för att få ringa och surfa så mycket tycker jag är en bra deal. Missar jag något eller är det du som är gnällig?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-20 10:46
Ursprungligen av acke:

Fast det största abbonemanget ser väl helt ok ut? 599kr i månaden för att få ringa och surfa så mycket tycker jag är en bra deal. Missar jag något eller är det du som är gnällig?

Det är jag som är gnällig

Halebop

Tycker att Halebops priser är mer tilltalande.

http://halebop.se/abonnemang/iphone

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-20 14:12
Ursprungligen av Mattias L:

Det är jag som är gnällig

Jag ställer mig i kön efter dig. Jag är oxå gnällig. Jag ringer för max en hundralapp i månaden så därför går Telenor fetbort (ringer med dem idag). Jag hade hoppats på att man kunde välja ett dataabbonemang istället.. SUCK.

Ursprungligen av Empa:

Vet inte om jag kan påstå att Telenor prispressar iaf...:tveksam: Ska man binda sig med Telenor eller Telia...?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-20 21:59
Ursprungligen av krox:

http://arstechnica.com/apple/news/2009/03/more-evidence-arises-for-future-iphone-models-in-latest-beta.ars

sånt här får oss som tror på en ny version i juni iaf att hoppas lite..

jag tror faktiskt att de släpper någon form av uppgradering i juni, då det var 2 år sedan den fösta släpptes borde det finnas en rad abonnemang från den första iPhonen som går ut som apple säkert vill erbjuda något fräscht till..

men som sagt, spekulationer och luriga koder i SDKn

Det du citera var innan Apples Event.

Nu tyder allt på att det kommer en ny version samtidigt som 3.0

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-19 22:40

ja, det var ju en jäkla tur att man anmälde sitt intresse för iPhone samt nyheter från telenor när nyheten att den skulle komma kom ut. Informationen har ju verkligen flödat in och jag har varit tvungen att tömma min mailbox........NOT.

Om prisuppgifterna stämmer, så är det ju endast för de som verkligen utnyttjar elefonen.. Ringpott på 400 kr/ mån ?

Ursprungligen av Jeppe_E:

ja, det var ju en jäkla tur att man anmälde sitt intresse för iPhone samt nyheter från telenor när nyheten att den skulle komma kom ut. Informationen har ju verkligen flödat in och jag har varit tvungen att tömma min mailbox........NOT.

Det är ju inte bekräftat av Telenor än, så det är inte så konstigt. Se artikeln jag länkade till.

"Mobil har under kvällen varit i kontakt med Annica Elmehagen, informationsdirektör på Telenor, som inte har velat ge någon kommentar till uppgifterna."

Oh, tillgänglig idag

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-20 12:16

Skönt att dom inte stryper hastigheten sådär jättemycket som alla andra operatörer om man surfar "för mycket".

Däremot va det dyra abb.

Jag funderar på en grej. Jag har en 3G som jag köpt av Telia men använder mitt Telenor-SIM med hjälp av Yellowsn0w. När nu Telenor är en "godkänd" operatör i Sverige, borde jag inte kunna klara mig utan yellowsn0w?

Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Jag funderar på en grej. Jag har en 3G som jag köpt av Telia men använder mitt Telenor-SIM med hjälp av Yellowsn0w. När nu Telenor är en "godkänd" operatör i Sverige, borde jag inte kunna klara mig utan yellowsn0w?

Bra fråga, men antagligen är enheterna låsta till resp operatör.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-20 13:09
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Jag funderar på en grej. Jag har en 3G som jag köpt av Telia men använder mitt Telenor-SIM med hjälp av Yellowsn0w. När nu Telenor är en "godkänd" operatör i Sverige, borde jag inte kunna klara mig utan yellowsn0w?

Först måste din telefon bli upplåst av telia mot en kostnad och det kan göras efter att du haft telefonen i din ägo i 12 månader (tror jag).
Efter det kan du använda ett kort från valfri operatör.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-03-20 14:22

Roger har gjort en prisjämförelse: http://mobil.feber.se/art/153178/telenors_iphone_dubbelt_s_dyr_/

Jag tycker ändå faktiskt att Telenor är dyra. Jag hade nog förväntat mig att det skulle bli prispress på abonnemangen. Vem binder sig nu på 24 månader på en iPhone? Det verkar lite knasigt tycker jag.

Bevaka tråden