Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP -> Router -> Xbox = Lagg, lagg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macbook Pro (hösten 2007) -> Linksys Wrt 54gs med DD-WRT (100mbit router) > Xbox 360 (Nyaste ver)

När jag kör HD filmer (.mkv) på 1080p och de flesta 720p så laggar det rejält. Via Xbox 360.

Kan det vara routern som inte fixar det? Ett allmänt känt fenomen är ju att OSX inte gillar .mkv. Har testat att köra dem med vlc och det laggar som bara den. Men Xboxen borde ju klara det. Det har ju inget med uppspelningen på Osx att göra. Endast HD material som strular

Några tips och idér om vad som kan strula?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-19 12:00

Kör du trådlöst? eller med kabel?

Kör du med kabel så skall det inte va ngt problem, har sj ps3 som det fungerar utmärkt till, men jag kan inte 360n, routern fixar det iallafall, haft samma som du förut men kör nu wrt610 istället!

Ps OS X älskar mkv...

Snukke

Kör med kabel.

Testade att lägga en snutt mkv 1080 film på usb minne och föra in i xbox 360 och den ville inte spela det. Men när jag körde ps3mediaserver fungerade det, men lagg,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-19 15:02

Och du har kollat så filen e helt ok? Testat med andra filer med?
Hur flyter det på macen då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-19 15:04

Jag kör ju ifs en MB alu, och det sitter nyare nätverkskort i dom, kanske det påverkar?
Har ju inte lika "fin" maskin

När jag kör 1080p i vlc laggar det också

1
Bevaka tråden