Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Armybuilder till OSX...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som är duktig på att programmera och villig att hjälpa mig bygga ett Armybuilder-liknande program för OSX?

Hade tänkt fixa det med Cocoa (det är väl lättast?)
För de som inte vet vad Armybuilder är så kan ni gå in på Wolflair och kolla...
Det finns bara till PC men jag ska skicka ett mail och fråga om man kan få lite stöd från dem att fixa en Mac version...
Annars får man kanske göra ett helt nytt program...
Någon som är med på utmaningen?

Intressant!
Men Java är inte tänka på eller?

Det lilla jag fattade av deras sida så handlar detta om ett frontend program för en databas med en massa "gubbar" i som man sedan kan bygga ihop till en armé enligt givna regler?

Alldeles riktigt... Jag har gått en Java-kurs men är inte så duktig på det Nån som vet hur "interface builder" funkar och hur man kopplar det till java-apps?

Låter som om du behöver köra igenom några tutorials...

Många är baserade på Objective-C, Men Apple har Java tutorials,

www.apple.com/developer

www.cocoadevcentral.com/

www.cocoadev.com/

www.stepwise.com/StartingPoint/Cocoa.html

Alternativt köp en bok, jag kör igenom Building Cocoa Applications men den innehåller tyvärr en massa fel (kolla in errata sidan innan köp, det gjorde inte jag ), men annars är den mycket bra. Kommer inte ihåg att jag har sett någon Cocoa bok som utgår ifrån Java....

Jag kan java sen tidigare men har ändå valt att lära mig Objective-C då det finns mycket mer dokumentation, böcker, tutorials etc

/F

Citat:

Skrevs ursprungligen av Freske
Alternativt köp en bok, jag kör igenom Building Cocoa Applications men den innehåller tyvärr en massa fel (kolla in errata sidan innan köp, det gjorde inte jag ), men annars är den mycket bra. Kommer inte ihåg att jag har sett någon Cocoa bok som utgår ifrån Java....

Jag kan java sen tidigare men har ändå valt att lära mig Objective-C då det finns mycket mer dokumentation, böcker, tutorials etc

/F

Vilken utgåva/upplaga är det du har? (så man kan kolla ifall någon uppdaterad version kommit)

Jag har första utgåvan, tryckt i maj 2002.

/F

1
Bevaka tråden