Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative Zen Mozaic, till mac. Möjligt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-15 22:21

Hej!
Min kompis har fått låna en MBP av sin morsa. Han har en Creative Zen Mozaic och efter massa läsande hittar jag att den använder MTP och är bara fungerande med Windows.

("We'd also love to have seen Mac support; unfortunately, the Mozaic uses MTP, so you won't be able to sync it with any machines that aren't running Windows XP")

Finns det någon lösning på detta? Han behöver inte ha programvaran som ska följa med, bara han kan få in sin musik på spelaren. (Efterlyser en lösning till OSX, inte via bootcamp )

Är själv väldigt ny på mac så jag kan inte alla knep som jag kan tänka mig OS X kan fixar.

Tack på förhand!
MVH - Jonatan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-15 22:57

När jag på den gamla goda tiden hade en Zen Vision:M använde jag XNJB för att överföra musik till den. Kan vara värt att testa, programmet stödjer betydligt fler enheter än vad de påstår under Supported Devices på hemsidan.

Edit: Klickade vidare och hittade den här längre listan på enheter som XNJB stödjer: http://libmtp.sourceforge.net/compatibility.php
Enligt den fungerar Creative Zen Mosaic perfekt med XNJB.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-18 18:40

tack för hälpen! ska direkt skicka länken till han!

Ja faktiskt hade jag sökt innan jag postade. Ber om ursäkt om det störde dig att jag misslyckades.

1
Bevaka tråden