Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidsformat T68i<->iCal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-15 11:53

Jag har just köpt en T68i

Hur kommer det sig att tiderna i kalendern blir en timme före angiven tid i telefonen jämfört med i iCal?

Jag har försökt hitta någon inställning för sommartid i OS X, men det verkar inte finnas. Hur ska telefon, respektive dator ställas in för att det ska fungera?

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Hur kommer det sig att tiderna i kalendern blir en timme före angiven tid i telefonen jämfört med i iCal?

Jag har försökt hitta någon inställning för sommartid i OS X, men det verkar inte finnas. Hur ska telefon, respektive dator ställas in för att det ska fungera?

Jag kör också kombinationen T68i och iCal - utan problem. Kolla inställningarna i telefonen under Tid och datum/Avancerat. Där hittar du Tidszon (skall vara GMT+1.00h), Sommartid (1 t sommartid) samt Automatisk tidszon (jag kör med den på).

Det finns (såvitt jag vet...) ingen inställning för sommartid i OS X som motsvarar kryssrutan i tidigare systemversioner. Om du använder Nätverkstid slipper du dock fundera på det, eftersom du alltid får rätt tid från din tidsserver. Kolla även så att du har valt rätt tidszon i inställningspanelen för datum och tid, så borde det fungera.

Lycka till!

/Göran

  • Medlem
  • 2003-04-15 12:45

Det var så jag hade det. Nu verkar det fungera, dock... Jag hade datumet felinställt när jag synkade första gången, sen ville den tydligen inte uppdatera tiderna när jag bara ändrade tidszonen. Jag var tvungen att flytta tiden manuellt.

Tack.

  • Medlem
  • 2003-04-15 18:55

Jag fortsätter i den här tråden, trots att det handlar om något annat nu...

Efter sjukt mycket strul fick jag iR att fungera i Windows (Bluetooth var omöjligt, bluescreen tror jag är arbetsnamnet i Windows). Jag fick in alla kontakter från Outlook i telefonen, men när jag kopplar till iSync så kommer inte de kontakterna med till datorn. Kalenderposter fungerar däremot.

Vad är fel?

1
Bevaka tråden