Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya macbook och windows spel?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2009-03-09 01:44

Hej.

Funderar på att installera windows på min macbook (unibody) men innan jag gör det undrar jag bara hur grafik kort och sånt klarar av windows spel. Jag testade köra age of empires 2 över "crossover games" men det laggade fruktansvärt! (jag vet att aoe2 finns till mac, men jag vill kunna lira det men kompisar som har pc över nätverk). Kommer det lagga lika mycket om jag installerar windows, eller laggade det så mycket eftersom det inte stöds fullt ut av crossover games?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-09 07:44

Nej det kommer definitivt inte lagga lika mycket om du kör det i windows. Min erfarenhet av crossover games är att alla spel laggar.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2009-03-17 01:49

jag vet inte vad AOE2 har för system krav, men ja använder MacBook (unibody) idagens läge och spelar L4D i 1280x800 med inställningar på medium och har 30-50fps, plus att Team Fortress 2 och Counter-Strike Source klarar den utan problem i windows, så jag skulle rekommendera att köra bootcamp istället

Fungerar det inte att köra Age of Empires 2 mot PC-användare om du kör på en Mac?

1
Bevaka tråden