Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Taggar ändrar tillbaka sig, albumbild sparas inte.

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som ni ser så sparas inte min information. Har sökt och sökt. Inte hittat. Har ni nån idé?

Lite mer utförlig information hade inte skadat.

Ursprungligen av flytime:

Som ni ser...

Var ser vi det?

Ursprungligen av flytime:

Har ni nån idé?

Som Capeman redan har påpekat så hade det ju inte skadat med lite mer information... (till att börja med sådan grundinformation som t.ex operativsystem och iTunes-version)

Men det första jag tänker på är att du har något problem med rättigheter/behörighet till disken och/eller mappen där dina låtar finns - att din användare bara får läsa och inte uppdatera.

Ja, det vart lite klantigt. Har en mac OSX 10.5. När jag behöver ändra kategorin från exempelvis chamber music till Acoustic då byter den först namn efter min begäran för att sedan ändra tillbaka sig till chamber music när jag trycker igång låten. Förändringen sker alltså när låten går igång.

Har jag lagt in en bild, så funkar det att lägga in den men när jag sedan går in efter att tryckt ok är den inte där längre.

Har alla rättigheter. Kollade mapparna också så de stämmer.

Har du reparerat behörigheter? Har ingen aning om det hjälper eller inte, men... Ett standardförslag.

Nej, det har jag inte Hur gör man det?

Jag ska inte vara lat och dum. Jag söker istället.

Om du inte hittat det så gör du det i Skivverktyget. Klicka på en volym och välj "Reparera behörigheter" eller något liknande. Sitter inte vid en Mac just nu.

Har du musik på en enhet som enbart är läsbar? Typ NTFS-disk från en PC?
Eller har du all musik på den interna driven i macen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-03-16 19:06

Jag råkar också ut för det där men bara för FLAC-filer importerade via Fluke.

Jag har allt på den interna. Vad skulle det kunna utgöra för något problem? Har nog hittat problemet här i vilket fall. Det är genom fluke importerade FLAC filer. Finns det något sätt att komma runt detta? Annat program? Ändra ID3 taggar innan import?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-03-16 22:06

Kan det vara så att eftersom iTunes normalt sett inte stödjer FLAC så blir det fel när iTunes ska spara metadatat?

Tack Gunnar, jag tror det var lösningen.

1
Bevaka tråden