Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Think Secret, trovärdig ryktessite, påstår att iBook uppdateras snart.

http://www.thinksecret.com

samtidigt som Macoteket.se kör en kampanj på mellanmodellen.

Vad tror ni kommer det en uppdatering? Det tror jag. Men, om det kommer en 900 Mhz iBook - konkurrerar den inte väldigt mot 867 PBook?

Jag skulle inte tveka en sekund över en 900MHz iBook om det inte vore för 12"-PowerBooken.

Jag skulle gissa på samma klockfrekvenser fast Airport Extreme, combo på ingångsodellen och kanske lägre priser.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-04-07 14:36

Själv hoppas jag på att de gamla iBookarna säljs ut mycket billigt. Jag är nämligen ute efter en, eller två st iBooks(två om priset är schysst) Men men, den som lever får se...

/arvid

Vi har kampanj på IBooken enbart för att vi köpte ett större antal till bra pris.

Vi får aldrig i förväg veta vilka nya saker Apple kommer att lansera...
Tyvärr

frågan är om nya iBook kommer kunna boota i OS9?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mannen
Vi har kampanj på IBooken enbart för att vi köpte ett större antal till bra pris.

Vi får aldrig i förväg veta vilka nya saker Apple kommer att lansera...
Tyvärr

Men varför får ni bra pris?! En fundering är ju om Apple ger er extra bra pris pga att de har nåt hemligt på gång...

(om det nu är extra bra istället för "bara" bra för att ni köper många)

nu är dom här

en liten uppgradering - det blir 800 mhz'aren för mig! minstingen...har nu fått 32 MB grafik och 800 mhz för cirka 10 000 ink. moms på studentköp!

inte lönt - enligt mig - med 900 mhzaren för 3000 extra!

Citat:

Vad tror ni kommer det en uppdatering? Det tror jag. Men, om det kommer en 900 Mhz iBook - konkurrerar den inte väldigt mot 867 PBook?

Kan den göra, men Apple har ju troligtvis en PB 15.4" på väg runt hörnet också. Med snarlika specifikationer som PB 17". Den har väntas länge, och det har tagit lång tid för dem att få ut den. Men nu _måste_ den ju snart komma tycker jag.

En ny iBook kan aldrig konkurrera med en PB det är dock skillnad på G3 & G4 så MHz speler ju ingen roll.

Det kanske inte är allt för långt kvar tills dess att dom släpper en iBook med G4 processor, med tanke på att det är ett krav att ha en iBook G4a för att kunna köra Tony Hawk 4 (enligt AppleStore)!!!

Om man går in på AppleStore(U.S.) och klickar på "Tony Hawk 4" under "New to the Store"... sedan kollar man in systemkraven för att köra TonyHawk 4 så krävs bland annat iBook G4!

Är detta en tabbe av Apple? I så fall vilken typ av tabbe (att dom avslöjar att det är en iBook G4 på gång eller att dom egentligen skulle skriva iBook G3)?!

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2003-04-22 15:53

Kan det vara Imac G4 de menade...?

Citat:

Skrevs ursprungligen av (X)mannen
En ny iBook kan aldrig konkurrera med en PB det är dock skillnad på G3 & G4 så MHz speler ju ingen roll.

Nej det är sant! G3:an är ju snabbare än G4:an per MHz vid ickeoptimerad (för altivec) kod!

/Jont Olof

Citat:

Skrevs ursprungligen av bodo
Kan det vara Imac G4 de menade...?

Då skriver dom iMac G4 två gånger isf...

1
Bevaka tråden