Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering till CS4?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-10 10:27

Nå'n som vet om Adobe Creative Suite(som min gamla version heter) är detsamma som det som benämns som CS1. Har frågat både Adobe och AppleStore om detta och inte riktigt blivit övertygad... Vill inte köpa hem nå't som inte visar sig funka.

Ja första CS heter bara CS inte CS1.

Ursprungligen av hpes:

...är detsamma som det som benämns som CS1.

Ja, det är samma.

Om man skriver bara CS, så kan man kanske i något sammanhang luras att tro att det avser hela CS-serien, inklusive 2, 3 och 4.

Därför skriver man ibland CS1, för att förtydliga att man menar just första versionen, och inte hela serien.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-15 21:17

CS körbar i Tiger och Leopard?

Jag inser när jag läser detta att jag har en skrotlåda från ett nedlagt företag där det finns Adobe CS (alltså CS 1) på två CD-skivor.

Är den körbar med OS 10.4 och 10.5, hpes, eller har du haft ett äldre system X?

Jag har klassat CS som för gammal utan att fundera så mycket.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-16 09:48
Ursprungligen av iba:

Jag inser när jag läser detta att jag har en skrotlåda från ett nedlagt företag där det finns Adobe CS (alltså CS 1) på två CD-skivor.

Är den körbar med OS 10.4 och 10.5, hpes, eller har du haft ett äldre system X?

Jag har klassat CS som för gammal utan att fundera så mycket.

Funkar utmärkt i 10.4.11 iaf.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-16 10:08

Tackar!

Tackar!

Jag är Photoshop Elements-användare, så Photoshop i äldre version lockar inte så mycket, men jag har behov av Illustrator fyra gånger om året, sådär.

Jag skall köra in skivorna i Mac-en.

Inget som helst fel på CS! InDesign är helt OK (med nya, "riktiga" PDF-destilleringen inbyggd, Photoshop saknar väl bara några småfinesser typ "Exposure" jämfört med CS2 osv. Kanske att Illustrator är smidigare i CS2 och uppåt?

Är du van med CS4 kanske CS känns lite mossigt rent meny- och layoutmässigt. Men har du inte jobbat mycket förut i sviten är det bara att köra. Själv sitter jag med CS2 fortfarande och lider inte av det.

CS går att köra i OSX. Det enda som är lite synd är att CS(1) och CS2 bara är optimerade för PPC-processor. Dvs att i en Intel-mac körs programmet/n emulerat under Rosetta vilket gör det långsammare än CS3/CS4. Men å andra sidan kan den rena råstyrkan i nya processorer och mycket RAM förminska eller helt eliminera den långsamheten.

OBS! Installera och använd aldrig Version Cue från CS1/CS2 på Intel-macar!

En annan sak: Vad du än väljer så är ju CS värt en hel del då det räcker med att köpa en uppgraderingslicens istf fullversion om du vill ha CS4.

1
Bevaka tråden