Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac office 2008 hänger sig vid infogande av fotnot

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

jag har ett mycket irriterande problem.
Office 2008 hänger sig nämligen väldigt ofta, speciellt när jag lägger till en fotnot på sidan. Är det någon som har liknande problem och som har tips på hur man kan göra office stabilare?

"Office" är inget program - det är namnet på hela programpaketet. Vilket program är det som hänger sig? Menar du Word?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"Office" är inget program - det är namnet på hela programpaketet. Vilket program är det som hänger sig? Menar du Word?

Ja sorry, självklart menade jag word

Jo, självklart menar han Word. När la du senast in en fotnot i t.ex. Entourage

Word 2008 (12.1.3; OS X 10.5.5) hänger sig här med när man infogar fotnot. Vet ej varför och jag har tyvärr har jag inte lyckats fixa det ännu.

jag kan också tillägga att det oftast sker när man har arbetat med en text på en annan dator och klipper och klistrar texter från olika dokument. Jag kan tänka mig att det har att göra med olika format som på något sätt kommer i konflikt med varandra... Tvyärr går det inte att komma runt detta genom att klippa ut hela texten och föra över detta till ett helt nytt dokument.

Attans, varför kulle jag testa att lägga in en fotnot. Jag fick lov att tvångsavsluta efter att testat om jag hade samma problem. Och nu när jag startar om Word funkar det inte alls. Hänger sig vid första tangenttrycket. Varje gång.

Suck, jag som just tänkte skriva att utöver det nyupptäckta fotnots-problemet har Word 2008 varit stabilt hos mig.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Attans, varför kulle jag testa att lägga in en fotnot. Jag fick lov att tvångsavsluta efter att testat om jag hade samma problem. Och nu när jag startar om Word funkar det inte alls. Hänger sig vid första tangenttrycket. Varje gång.

Suck, jag som just tänkte skriva att utöver det nyupptäckta fotnots-problemet har Word 2008 varit stabilt hos mig.

ur mitt eget något själviska perspektiv så kanske chansen att någon kommer på en lösning ökar om fler stöter på problemet:">

Efter att ha kastat com.microsoft.office.plist, com.microsoft.word.plist och normalmallen funkar Word igen. Och nu funkar även fotnotsfunktionen! Märkligt.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Efter att ha kastat com.microsoft.office.plist, com.microsoft.word.plist och normalmallen funkar Word igen. Och nu funkar även fotnotsfunktionen! Märkligt.

hittar inte dessa filer!
vart finns de någonstans?

jag hittade filerna fast vad inte normalmallen??? vilken är det?

De ligger i ~/Bibliotek/Preferences respektive ~Bibliotek/Application Support/Microsoft/Office/Normal.dotm

byt ~ mot din Användare.

Tänk på att om du har anpassat Word, försvinner många av desa inställningar om du flyttar dessa filer. Du kan alltid lägga tillbaka dem sedan om det inte ditt problem blev löst men du saknar dina inställningar.

Jag har precis samma problem. Skönt att det inte bara är jag iaf. Började tro de var dags att kasta datorn i marken:P

Klart det ska gå att infoga "fotnötter" i Word utan rädsla för att man lagt nycklarna på bordet, gått under en stege eller sett en svart katt. Men det är en intressant teori, s.k. spökfel inträffar när man minst anar det. Ibland fungerar det, ibland inte. Office 2008 är ta mig tusan ett enda mysterium.

1
Bevaka tråden