Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger eller Leopard till Powerbook G4 1 GHz?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-15 11:59

Hej,

Min flickvän har en gammal 12" Powebook G4 1GHz med 768 Mb RAM. Den kör just nu 10.3.9. Hon använder den dagligen och nu har hon börjat få problem med att flera program hon vill köra kräver Tiger.

Så, jag tänkte ominstallera den till Tiger eller Leopard, frågan är vilken som är bäst ur prestandasynpunkt?

Jag köpte Tiger till henne för några år sedan, men det blev aldrig av att vi installerade om, så jag har redan de skivorna. Men jag är villig att köpa Leopard om det är bättre (hon är student, så det blir inte så dyrt).

Mvh
Andreas

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-03-15 12:26

Satsa på Tiger tycker jag. Har en likadan laptop som jag drog in Leopard på och det går riktigt tungt måste jag säga. Till en början kändes Leopard trevligt på den, men efter ett tag får den mest arbeta för att hålla systemet flytande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-15 14:26

Håller med Sidde. Mac OS X 10.5 var den första versionen av Mac OS X som inte blev snabbare än sin föregångare på samma hårdvara. Mac OS X 10.4 kommer gå snabbare på din Powerbook och Mac OS X 10.4 är inte ett dåligt system, kör på det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-15 18:48

Tack för snabba svar Sidde och acke, det får bli Tiger! Billigare blir det också.

//Andreas

1
Bevaka tråden